نوآوری جدید در خانه‌های پیش‌ساخته

1,212

اگر آنقدر خوش شانس هستید که در خانه‌ای حیاط‌دار خودتان را قرنطینه کنید، احتمالاً از افرادی هستید که همیشه آرزوی کار از خانه در سر می‌پروراندید به صورتی که از فضای اصلی زندگیتان هم جدا باشد. شاید مکانی جادار، مدرن و پایدار مانند یکی از خانه‌های Node که پیش‌ساخته،‌ دارای تولید منفی کربن و خودکفا هستند و همچنین مجهز به پنل‌های خورشیدی و سیستم جمع‌آوری آب باران هستند.

نوآوری جدید در خانه

شرکت Node مستقر در سیاتل، طرح خانه‌های از پیش‌ساخته با گواهی‌های USGBC LEED تا رده پلاتین، از خانه‌های ۴۰۰ فوت مربعی گرفته تا خانه‌های بزرگ را ارائه می‌دهد. هر کدام از این واحد‌های مسکونی طراحی شده توسط Wittman Estes Architecture، به گونه‌ای طراحی شده اند که به هر نقطه‌ای به راحتی قابلیت حمل و نقل داشته باشند و در چند روز بشود مونتاژشان کرد. در طراحی‌ این خانه‌ها با نوآوری‌هایی مثل یکپارچه‌سازی سیستم‌های ساختاری، کاهش تأثیرهای محیطی و آسان‌سازی نصب بر اهداف طراحان یعنی استفاده از مواد غیرسمی، ترکیب انرژی خورشیدی و مخزن انرژی‌اش، و بالا بردن بازدهی تاکید کرده‌اند.

نوآوری جدید در خانه

نوآوری جدید در خانه

نوآوری جدید در خانه

نوآوری جدید در خانه

نوآوری جدید در خانه

کوچکترین خانه سری Node Trillium، یک فضای ۴۰۰ فوت مربعی است که به عنوان یک دفتر کار در حیاط ایده‌آل است، و گزینه‌های دیگر ۸۰۰ فوت مربعی و ۱۰۰۰ فوت مربعی، که با پلان ۳ اتاق خوابه‌شان برای زندگی کردن بیشتر مناسب است. نمای تیره چوبی Trillium با چوب‌های سرو محلی ساخته شده است که از روش shou sugi ban (روش سنتی ژاپنی برای نگهداری چوب با نسم‌سوز کردن آن است که باعث مقاومت در برابر آتش، شکل‌گیری بهتر و مقاومت در برابر حشرات می‌شود) برای نگهداریشان استفاده شده بود.

نوآوری جدید در خانه

نوآوری جدید در خانه

نوآوری جدید در خانه

مدل‌های دیگر Node، مثل سری Madrona و Sequoia که پنجره‌های دیواری دارند که باعث ورود هرچه بیشتر نور به داخل می‌شود و در عین‌حال از سیستم‌های پربازده و هوشمند گرمایشی-سرمایشی برای فضای داخلی استفاده ‌می‌کنند.

نوآوری جدید در خانه

برای دیدن منبع اصلی متن اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =