رنگ آبی تیره در طراحی داخلی سرویس‌های بهداشتی

2,058

طیف آبی تیره ممکنه در نگاه اول، انتخاب خوبی برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی نباشد، با ما همراه باشید تا دلایل خوب بودن این انتخاب را در مطلب زیر ببینید.

در ابتدا، رنگ آبی در مبل‌های خانه رخنه کرد و عاشقشان شدیم، سپس این رنگ وارد طراحی داخلی آشپزخانه‌های خانه‌های‌مان شد و لذت بردیم – و حالا سرویس‌های بهداشتی‌مان قرار است، که این رنگ را تجربه کنند. این دوری کردن از رنگ‌های مرده و خنثی، در طراحی داخلی فضاهای شستشو مدتی است، که در حال اتفاق افتادن است و حالا با آمدن این رنگ و خارج شدن فضای‌مان از قالب تعریف شده سرویس‌های بهداشتی، عدم تعهد به غالب‌های سنتی در ذهنمان به مرحله دیگری می‌رسد.

رنگ آبی تیره، نشان دهنده احساسات نوظهور قوی‌ای است در مورد حمام‌هایمان، به عنوان فضاهایی – مثل اتاق‌های نشیمن و آشپزخانه‌هایمان – که می‌‌خواهیم آنها را بیشتر به معرض نمایش بگذاریم. نظر شما چیست؟ در پایین مطلب نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

به یک رنگ تعهد داشته باشید

طراحی داخلی سرویس بهداشتی با آبی تیره

اگر رنگ آبی تیره را دوست دارید، بیشتر از آن استفاده بکنید. در عکس رو به رو، کف، اطراف وان، زیر روشویی و تورفتگی همه همرنگ دیوارها هستند. طراحان Knott Architects از ترکیبی از ورقه‌های لاستیکی و MDF رنگ مات برای پوشاندن فضای این سرویس بهداشتی معاصر استفاده کرده اند.

توجه داشته باشید که پنجره، سقف و یک دیوار سرویس بهداشتی، (که در آینه دیده می‌شود) به رنگ سفید شده است، برای اینکه بتوانید از ترکیب رنگی ای خسته کننده، فاصله بگیرید همچنین از لوازم جانبی سفید (کرکره، رادیاتور) استفاده کنید، تا بر اثرگذاری رنگ آبی در طراحی داخلی سرویس بهداشتی خدشه وارد نکند.

به صورت محدود از این رنگ استفاده کنید

طراحی داخلی سرویس بهداشتی با آبی تیره

یک دیوار خاص – یا در این مورد، یک ناحیه خاص – روشی کم ریسک‌تر، برای استفاده از رنگ آبی در فضا است. دیوار دیگر این اتاق با رنگ خنثی و طرح چوب، در این ترکیب‌بندی که توسط Day True اجرا شده است، المان مناسبی برای هماهنگی و همخوانی رنگ‌ها است و می‌توان آن را با کاشی‌های سرامیکی یا وینیل اجرا کرد.
دو رنگی که شما انتخاب می‌کنید می‌بایست مکمل هم باشند تا جلوه ای آرامش‌بخش مثل طراحی داخلی داخل تصویر را داشته باشید و رزرو کردن مشاوره رنگ با یک طراح داخلی، واقعا می‌تواند به بهتر کردن نتیجه نهایی کمک کند

پیش فرض‌ها را به چالش بکشید

طراحی داخلی سرویس بهداشتی با آبی تیره

سقف‌ها اغلب به صورت پیش فرض، سفید رنگ می‌شوند. اما این به آن معنا نیست که آنها نمی‌توانند شیک به نظر برسند، همانطور که در عکس‌های سایر سرویس‌های بهداشتی این مطلب مشاهده می‌کنید. اما تاثیری که طراح، امیلی فورنت، در این اتاق با کاشی کاری سرمه‌ای دیوار‌ها تا نزدیکی سقف و رنگ کردن ادامه دیوار‌ها و سقف به رنگ آبی روشن، ایجاد کرده است، کاملاً چشمگیر و شگفت انگیز است.

در عناصری غیر از دیوارها و کفپوش هم, رنگ آبی را استفاده کنید

طراحی داخلی سرویس بهداشتی با آبی تیره

فضای اتاق دوش در این تصویر، با پوشاندن یک دیوار کامل و کف با کاشی‌های آبی رنگ، میزان مناسبی از رنگ آبی را در فضا استفاده کرده است. اما چیزی که باعث خاص‌تر شدن این طرح می‌شود، رنگ قاب‌های داخلی در پنجره سرویس است.
رنگ کردن قاب‌های سیاه سبک کریتال به رنگ آبی، فضا را ملایم‌تر می‌کند و سبکی مخصوص شخص را به فضا اضافه می‌کند.

المانی غیر منتظره با رنگ روشن به فضا اضافه کنید

طراحی داخلی سرویس بهداشتی با آبی تیره

به صورت کلی، رنگ‌های تیره با قرارگیری در کنار رنگ‌های روشن، بیشتر به چشم می‌آیند و تاثیر بیشتر و بهتری می‌گذارند. در این طرح که توسط Poulsom Middlehurst اجرا شده، ترکیب رنگ آبی تیره و زرد تخم مرغی، در دیوار و آینه دیواری، ترکیب بندی راضی کننده‌ای را ایجاد کرده است.
برای جلوگیری از خراب کردن سادگی این ترکیب، کاشی‌ها به رنگ دیوار انتخاب شده است و از جنس کروم به جای برنج، با دانستن احتمال بالای اثرگذاری منفی این فلز بر این ترکیب رنگی، برای شیر آب انتخاب شده است.

ادای احترام به دریا کنید

طراحی داخلی سرویس بهداشتی با آبی تیره

ترکیب آبی لاجوردی و سفید به ندرت نتوانسته است ظاهری ساحلی را در طراحی داخلی سرویس‌های بهداشتی ایجاد کند – انتخابی عالی برای سرویس بهداشتی.
اگر قصد دارید نصف-نصف فضا را به این رنگ ها کنید، اینکه هر نصف چه المان‌هایی را دربر می گیرد، را حتما در نظر داشته باشید. در این طرح که توسط JLArchitecture اجرا شده، نیمه بالایی فضا آبی لاجوردی و نیمه پایینی فضا سفید کار شده است. و چون پوشش چوبی نیمه پایینی دیوار‌های سرویس بهداشتی به رنگ سفید شده است، توانسته به خوبی با وسایل بهداشتی همرنگ خود عجین بشود، و به معنی کمتر بودن المان‌های ناهماهنگ در نمای سرویس است.

طراحی داخلی سرویس بهداشتی با آبی تیره

در اینجا در طرح اجرا شده توسط MAC Building Solutions، این ایده برعکس اجرا شده است، به این معنی که رنگ آبی لاجوردی برای نیمه پایینی و رنگ سفید برای نیمه بالایی انتخاب شده است. البته فضای اتاق سرویس، بزرگتر است اما می ببینید که چه قدر حس و حال فضا با این تغییر مکانی رنگ‌ها، چقدر متفاوت شده است.

ترکیب‌های کلاسیک را ارتقا بدهید

طراحی داخلی سرویس بهداشتی با آبی تیره

نوعی جذابیت خاص هالیوودی مربوط به دهه ۱۹۵۰، در مورد ترکیب رنگ صورتی، سفید و برنز وجود دارد که باعث می‌شود خیلی‌ها برای اتاق‌هایشان دوست داشته باشند، از این ترکیب استفاده کنند. استفاده از رنگ آبی (نیلی سیر) به عنوان رنگ تاکید، از زیادی لطیف شدن این ترکیب رنگی، جلوگیری می‌کند و حس و حالی هوشمندانه و جدی را به این فضا، که توسط Emma Merry Styling اجرا شده، اضافه می‌کند.
آبی بودن حوله‌ها و کاشی‌های کف، باعث شده است همه اجزا فضا با هم به وحدت برسند – رنگ آبی برای قسمت زیرین روشویی هم به خوبی کار کرده است، همچنین تیرگی آن از نظر تیرگی-روشنی با رنگ صورتی مطابقت دارد و ظاهری رسمی و متحد  را ایجاد کرده است.

از کف اتاق سرویس غافل نشید

طراحی داخلی سرویس بهداشتی با آبی تیره

انتخاب طراح Neighbourhood Studio، برای انتخاب رنگ آبی تیره برای کف این سرویس بهداشتی، که عمدتا به رنگ سفید است، یک انتخاب تعجب‌آور اما زیرکانه و هوشمندانه است. سیاه و سفید ظاهری تمیز و بیمارستان مانند، را به فضا داده‌اند و رنگ آبی توانسته است گرما و صمیمیتی را به فضای سرویس بهداشتی تزریق کند که بسیار غیرمنتظره بوده است.
متمرکز کردن رنگی تیره در کف، از نظر بصری قسمت روشن‌تر فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد; این راهی است برای اضافه کردن جذابیت به فضا، بدون اینکه در ادراک فضا خدشه‌ای وارد شود. همچنین این ایده‌ی جالب باعث شده است که اتاق، زیبایی و ظرافتی بگیرد که نشان‌دهنده این است که یک طراح کاربلد آن را طراحی و اجرا کرده است.

از رنگ‌های گرم استفاده کنید

طراحی داخلی سرویس بهداشتی با آبی تیره

انواع مختلف آبی تیره می‌توانند به خوبی رنگ‍های گرم را کامل کنند و از گرمای آنها بکاهند، ولی با سایر رنگ‌ها ممکن است، نارنجی درون آن رنگ‌ها را برجسته‌تر بکند.
به همین دلیل، رنگ‌های آبی همراه‌های بسیار خوبی برای فلزاتی مانند مس هستند. همان‌طور که در این سرویس بهداشتی که توسط استودیو ۱۵۲ اجرا شده، ترکیب و قرارگیری رنگ آبی در کنار چوب‌های گرمی مثل گردو، را مشاهده می‌کنید.

طراحی‌ای دنج و راحت بکنید

طراحی داخلی سرویس بهداشتی با آبی تیره

بزرگتر حس شدن یک اتاق همیشه ضروری نیست، مثل تصویر بالا که طراح تمرکزش را بر حس طراحی که می‌کند، گذاشته است. در این سرویس بهداشتی که توسط Premium Design Construction اجرا شده، دیوارهای تاریک و نوع نورپردازی، صمیمیت فضا را افزایش داده است. و این ایده وقتی بیشترین اثرگذاری خود را خواهد داشت که درون سرویس‌های بهداشتی، وان‌های خاص و منحصر به فرد جای گرفته شده باشد.

با ما در میان بگذارید…

آیا رنگ آبی تیره در محیط سرویس بهداشتی به نظرتان مناسب است؟ نظرات خود را در مورد این مطلب در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع houzz
2 نظرات
  1. AZZIZZ می گوید

    سلام ، آبی لاجوردی اون طور که در تصاویر مشخصه برای سرویس های بهداشتی با نور طبیعی و فضای بزرگ مناسب هست. در فضاهای کوچیک اغلب آپارتمانهای ایرانی بهتره بصورت رگه هایی کار بشه و همچنین اکسسوریها آبی لاجوردی باشه. ترکیب آبی لاجوردی و سفید و همچنین آبی لاجوردی و رنگ های گرم خیلی جذابه:)

    1. کیمیا مجتهدی می گوید

      سلام مرسی از توصیه‌تون بله برای سرویس بهداشتی کوچیک بهتره زیاد استفاده نشه چون بسته به میزان استفاده و اینکه آیا سقف هم قراره همین رنگ بشه یا نشه میتونه باعث بشه فضا کوچیکتر دیده بشه که نتیجه مناسبی نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 9 =