طراحی داخلی جالب مکعب بازی کودکان در بیمارستان

1,369

اگر در کودکی در بیمارستان بستری شده باشید یا کودکی را بشناسید که بستری شده باشد، متوجه کار مهمی که استودیوی طراحی اوکراینی دیکورکوزنیتسوف (Decorkuznetsov) و بنیاد ولادا بروشولوفسکا (Vlada Brusilovska) انجام می‌دهند، هستید. در سال ۲۰۱۷، آنها پروژه کوبا-بوبا را به عنوان راهی برای دوستانه‌تر کردن محیط بیمارستان آغاز کردند. از آن زمان، شش ماژول مختلف ایجاد کردند و در بیمارستان‌های کودکان سراسر اوکراین نصب کردند. آنها امیدوار هستند که هر کدام از ماژول‌های کوبا-بوبا بتواند احساس آرامش ایجاد کند و به بیماران این امکان را بدهد زمانی که در حال درمان‌ هستند، برای مدت کوتاهی فراموش کنند که در بیمارستان هستند.

طراحی داخلی بیمارستان

کوبا-بوبا آفتابی (CUBA-BUBA SUNNY)

جدیدترین مدل کوبا-بوبا، کوبا-بوبا آفتابی است، رنگ‌های سفید و زرد باهم استفاده شده‌اند و نور غیرمستقیم از سقف وارد می‌شود و همچنین حکاکی‌هایی می‌باشد که از معبد هندو کوپشوار (Kopeshwar) الهام گرفته شده است. دیواره‌ها را می‌شود باز و بسته کرد. در داخل ماژول یک فضای مطالعه و همچنین قفسه‌هایی که با اسباب‌بازی و گیاهان پر شده‌اند، را می‌توانید مشاهده کنید.

طراحی داخلی بیمارستان

بنیانگذار استودیوی دیکورکوزنیتسوف، آقای والیری کوزنیتسوف می‌گوید: “افراد مبتلا به اختلالات روانی تمایل دارن به درون خودشان فرو بروند. کار پزشکان، معلمان و کارکنان بیمارستان، به غیر از موارد دیگر، برقراری ارتباط با آنها است. ماژول کوبا-بوبا آفتابی محیطی دوستانه از نظر روانی است که تجربیاتی جدیدی ایجاد می‌کند. در داخل این مدل، می‌توانید شهرهای خیالی برای عروسک‌ها بسازید. یا می‌توانید دراز بکشید، خیال‌بافی کنید، احساس راحتی و امنیت و ارتباط با دنیای اطراف داشته باشید. در وسط طاق، سوراخی بزرگ وجود دارد که نور را به داخل راه می‌دهد. به لطف این راهکار، نوعی تقدس وارد این ماژول شده است. اما نه به معنای واقعی کلمه، بلکه در سطحی روانی احساسی حس می‌شود.”

طراحی داخلی بیمارستان

بنیانگذار بنیاد خیریه، خانم ولادا بروشولوفسکا اظهار کرد: “کوبا-بوبا با هدف بهبود وضعیت روحی-روانی فردی ایجاد شده است، ورود به این مکعب مثل وارد شدن به واقعیتی دنج و دوستانه دیگر است. اساس کار ما بر پایه و اصول طراحی مبتنی بر شواهد است، مسیری که توسط راگر اولریش (Roger Ulrich)، محقق سوئدی ابداع شد. در این فرایند، ما مسائل را عمیق‌تر مطالعه و بررسی می‌کنیم، اصول کلی را بر پایه نیازهای محلی بیمارستان‌های‌مان بنا می‌کنیم، و بر مشاهدات و بازخورد پزشکان و کارکنان بیمارستان تمرکز می‌کنیم. “

طراحی داخلی بیمارستان

کوبا-بوبا ۱، ماژول یک با قفسه‌بندی، تعدادی صندلی و میز

طراحی داخلی بیمارستان

کوبا-بوبا ۱

طراحی داخلی بیمارستان

کوبا-بوبا ماتریکس (MATRIX)، ماژول سفید سوراخ سوراخ به همراه طناب‌هایی رنگی که می‌شود از داخل سوراخ‌ها رد کرد

طراحی داخلی بیمارستان

کوبا-بوبا ماتریکس

طراحی داخلی بیمارستان

کوبا-بوبا ۳، نسخه بهبود یافته از مدل اول است با تخته سیاه برای نقاشی و نمونه‌های قابل لمسی بافت‌های مختلف استفاده شده در نما

طراحی داخلی بیمارستان

کوبا-بوبا ۳

طراحی داخلی بیمارستان

کوبا-بوبا ۴، سازه‌ای بدون دیوار است، که یک ساز موسیقی بزرگ هم است

طراحی داخلی بیمارستان

کوبا-بوبا ۴

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کوبا-بوبا، به سایت cuba-buba.com مراجعه کنید.

برای دیدن منبع مطلب اینجا کلیک کنید.

2 نظرات
  1. زیمب سادات می گوید

    متفاورت ترین سایت معماری ایران مطالبوتو جذابه خانم مجتهدی
    این طرح کوبا بوبا رو خوشم اومد

    1. کیمیا مجتهدی می گوید

      مرسی بابت تعریفتون و اینکه خوشتون اومده. سعیم بر این بوده که مطالب دسته اول با کیفیت بالا ارائه بدم و اینکه شما خوشتون اومده مایه خوشحالی بنده است. منتظر نظرات بعدیتون هستم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 19 =