طراحی داخلی اداره‌ ها بعد از کرونا

1,059

Woods Bagot چهار طرح پیشنهادی برای طراحی داخلی اداره ها بعد از ویروس کرونا ارائه کرده است که کار در خانه و کار در اداره‌ها را برای “تقویت فرهنگ کار کردن و عملکرد افراد” ​​ادغام می‌کنند.

پروژه The Working from Home, Working from Work توسط the architecture firm ایجاد شده بود تا از اقدامات بهداشتی و ایمنی فراتر برود، و به تشویق همکاری و خلاقیت در حین و بعد از همه‌گیری ویروس کرونا توجه کند.

چهار مدل پیشنهادی طراحی محل کار و اداره‌ها، کلوپ فرهنگ، داخل و خارج، گره‌های جامعه و همگانی‌‌ها، با این ایده طراحی شدند که درصدی از کارمندان هنوز از خانه کار خواهند کرد. هر کدام از طرح‌های پیشنهادی دارای چینش‌های مختلف میز، صندلی و مبلمان هستند.

وودز بگت می‌گوید: “تنها پایین آوردن تراکم و بیشتر تمیز کردن فضای اداره‌ها دلیل مناسبی به شرکت‌ها نمی‌دهد تا مردم را به محل کارشان بازگردانند.” ایشان همچنین اضافه می‌کند:”همه درمورد چگونگی ایمن‌سازی دفاتر کار پس از ویروس کرونا صحبت می‌کنند، اما هیچکس درباره چگونگی تقویت فرهنگ کار کردن و عملکرد کارکنان صحبت نمی‌کند.”

طراحی داخلی اداره

در طرح داخل و خارج، میز و اتاقک بیشتری به چشم می‌خورد اما همچنان متکی بر کار کردن افراد از راه دور است
در طرح کلوپ فرهنگ گروه‌های کوچک مبل، میز جلو مبلی، صندلی و میز کافه تقریباً کل دفتر را دربر می‌گیرند. اما کار کردن با یک میز مستقل انتظار می‌رود که در خانه تحقق بیابد، که باعث خواهد شد تا افراد فقط در صورت لزوم همکاری حضوری به محل کار خود بروند.

وودز بگت بیان کرد: “ما خواهیم بود که اداره‌ها به فضایی کلوپ مانند، محلی برای تعامل خلاق تبدیل شوند.”

طرح داخل و خارج متکی بر تیم‌های چرخشی است و فقط درصدی از کارمندان را در شرکت متصور است. میز‌های اشتراکی و میزهای خصوصی با مانع فضای شرکت را پر می‌کنند.

در مدل سوم گره‌های جامعه، افراد بیشتری خارج از خانه‌های خود مشغول به کار هستند اما به جای اینکه در دفتر مرکزی قرار بگیرند، در مکان‌های مختلفی قرار می‌گیرند. این طرح، قطب‌هایی را پیش‌بینی می‌کند که به آپارتمان‌ها یا خانه‌های کارمندان نزدیک‌تر است.

وودز بگت این طرح پیشنهادی را مانند دیگر طرح‌ها در پاسخ به اینکه چگونه ویروس کرونا در شیوه زندگی، کار و رفت و آمد ما تاثیر داشته است، طراحی کرده است.

این استودیو گفت: “با کاهش تمایل ما به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و بودن در گروه‌های بزرگ مردمی، آینده این مدل پیشنهادی بیشتر از یکپارچه بودن در پراکنده شدن است.” این استودیو همچنین افزود:”تمرکز این طرح  بیشتر بر روی اداره‌های فرعی و محلی است.”

طراحی داخلی اداره

طرح گره‌ها شامل یک اداره مرکزی و چندین اداره‌ کوچکتر می‌شود که به خانه کارمندان نزدیکتر هستند
آخرین محل پیشنهادی همگانی‌‌ها، شامل یک دفتر کار با پلان باز است که نقاط مختلفی برای کار کردن و استراحت دارد. این طرح بیشترین شباهت را به اداره‌ها و فضاهای اشتراکی قبل از ویروس کرونا را دارد.

پروژه کار در خانه کار در محل کار، توسط رهبر تیم طراحی بین‌المللی فضای کار شرکت، آماندا استناوی رهبری شد و فرهنگ کار کردن و عملکرد افراد تمرکز اصلی در همه مدل‌ها بوده است.

خانم استناوی گفته است: “رفع مشکلات سریع زیادی برای بازگرداندن ایمن مردم به محل کار وجود دارد، اما اگر نوآوری برای تجارت‌تان حیاتی است، تمرکزتان را باید از ایمنی کارمندان به تعامل کارمندان و مشتری تغییر دهید.”

طراحی داخلی اداره

طرح پیشنهادی همگانی‌ها بیشتر از همه شبیه یک دفتر کار معمولی با پلان آزاد است
وودز بگت گفت: پروژه محل کار بسیار مهم است چون با اینکه بسیاری از افراد به کار کردن در خانه عادت کرده‌اند اما کار در اداره و دفنر کار مزیت‌های خودش را دارد.

این استودیو گفت: “تجربه کار در خانه بیشتر از هر زمان دیگری خانه را بسطی از محل کار می‌بیند.” و اضافه کرد:”چالش این طراح‌ها در این است که چگونه آنها را عملی کنیم، و در عین حال از داشتن زمان حضوری کافی در سازمان‌ها برای ساختن فرهنگ کار کردنشان اطمینان حاصل کنیم.”

“به مرور زمان که با کار از راه دور اخت می‌گیریم، تعداد بیشتری از ما انتظار خواهیم داشت که این کار را بیشتر انجام دهیم و این یکی از مهم‌ترین تأثیرات ویروس کرونا در نحوه طراحی‌ محل‌های کارمان و استفاده از آنها خواهد بود.”

موسسه معماران آمریکایی (AIA) همچنین مجموعه‌ای از راهکار‌ها‌ برای باز کردن مجدد ایمن دفاتر با شروع کم شدن محدودیت‌ها، منتشر کرده است. این راهکار‌ها شامل استفاده از موانع فیزیکی، جدول زمانی پراکنده برای کارمندان، محدود کردن استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع و استفاده از پنجره‌های بازشو برای تهویه طبیعی است.

تصاویر توسط وودز بگت تهیه شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =