راه‌های ایجاد ناهارخوری در فضای باز

1,001

اغلب اوقات کمی عشق و توجه می‌تواند، فضای باز کسل کننده خانه را به مکانی پذیرا برای ناهارخوری تبدیل کند. و گاهی ممکن است بخواهید سرمایه بیشتری صرف بهتر کردن این فضا‌ها کنید. حالا چه شما قصد داشته باشید یک بازسازی کامل انجام بدید، یا فقط تغییرات جزئی بخواهید ایجاد کنید در این مطلب، الهامات لازم برای این تغییرات را خواهید یافت.

جمع‌و‌جور طراحی کنید

ناهارخوری در فضای باز

این پروژه نشان می‌دهد که داشتن یک پاسیو بزرگ برای ایجاد یک غذاخوری شیک و جذاب در فضای باز، لازم نیست. طراح این پروژه، Interior Designer، مبلمان فلزی وینتج انتخاب کرده تا با خانه سبک ویکتوریایی ارتباط با‌احساسی ایجاد کند.

می‌توانید از درختان ظریف شبیه هم، برای قاب کردن چیدمان، و  ریختن سنگریزه بر کف برای پوشاندن هر نوع پوشش کفی ناخوشایند، استفاده کنید البته اگر در محدوده بودجه‌تان قرار بگیرد.

از ایده‌های طراحی داخلی درون خانه‌تان در فضای باز هم استفاده کنید

ناهارخوری در فضای باز

طراح این پروژه‌ی فضای باز زیبا، Dee Campling، که به سبک وینتج شیک متمایل است، چندین ایده‌ی هوشمندانه به کار برده تا بتواند حال و هوای غذاخوری را در این فضا ایجاد کند.

در مرحله اول، ساختن یک ناحیه سرپوشیده مانند تصویر بالا، کاری بسیار ساده است. اما در این پروژه، سقف پلاستیکی تاخورده المان موثر و خاص این پروژه است. که می‌تواند اثری متحول کننده در یک حیاط داشته باشد.

در مرحله بعدی با قرار دادن یک تاقچه بر دیوار پشتی و گذاشتن آینه‌ای بر روی آن، حس و حال گچ‌بری دور بخاری می‌دهد، همچنین گیاهان گذاشته شده در هر دو طرف آینه، از چراغ‌های دیواری زینتی تقلید می‌کنند. شاخه‌ای بزرگ هم که حیاط کناری این فضا آمده، وزن یک آویز تزئینی را پشتیبانی می‌کند که شبیه لوستر است، همچنین یک فرش در کف قرار داده شده که تجربه این فضا را راحت‌تر لذت‌بخش‌تر می‌کند.

استفاده از گیاهان گلدانی بر روی میز در این پروژه، که بیشتر درون خانه استفاده می‌شوند تا بیرون‌اش و اغلب هم بر زمین قرار داده می‌شوند، ایده‌ای هوشمندانه و زیرکانه‌ برای استفاده از این روش طراحی داخلی است.

منعطف طراحی کنید

ناهارخوری در فضای باز

طراح این پروژه، Georgia Lindsay Garden Design، ایده‌ی داخلی خارجی خانه (مورد قبلی) را به سطح بالاتری استفاده کرده و برای‌تان می‌تواند عالی باشد چنین فضایی، اگر در حال حاضر مکانی دائمی برای غذا خوردن و وقت گذراندن با مهمانان‌تان نیستید.

این ایده به صورت روزمره ممکن است عملی نباشد، اما اگر یک گردهمایی خاص پیش رو دارید که قرار است  باغچه تان برگزار شود، از مبلمان داخل منزل‌ در حیاط‌تان (یا ایوان) استفاده‌ کنید. این چیرمان دعوت کننده، با صندلی دسته‌دار و چهارپایه و تعداد زیادی کوسن و پتو، نوعی است که می‌تواند از مهمانان‌تان تحسین و تمجید این فضا را برانگیزد.

استفاده از گلدان‌های چرخ‌دار برای گیاهان‌تان کمک می‌کند، تا بتوانید اطراف ناحیه ناهارخوری موقتی‌تان را پر گل و گیاه کنید. اگر هنوز این ایده را اجرایی نکرده‌اید، می‌توانید چندین گیاه بلند بخرید تا فضایی صمیمی و محفظت‌شده ایجاد کنید.

روی کوسن‌های باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید

ناهارخوری در فضای باز

وقتی که فضای کافی برای غذاخوری رسمی ندارید، روی ساخت میان‌وعده‌خوری می‌توانید تمرکز کنید. استفاده از کوسن‌های بزرگ، باعث می‌شود که اصلا احساس نکنید که روی زمین نشسته‌اید، و این تصور را ایجاد می‌کند که صندلی یا مبل در فضای باز‌ تان دارید.

از تورفتگی‌های دیوار برای کاشت گل و گیاه استفاده کنید. طراح این بالکن، Bellas Artes، از این تورفتگی برای کاشت گیاه بامبو استفاده کرد، و با این کار باعث استفاده از گلدان این گیاه به عنوان پشتی صندلی شد که ارزش‌اش را دوچندان کرد.

از فرش‌ها استفاده کنید

ناهارخوری در فضای باز

آیا به نظرتان شگفت‌انگیز نیست چقدر تفاوت یک فرش توانسته است اینجا ایجاد کند؟ و این غذاخوری را به اتاقی شایسته ی فضای باز، تبدیل کند.

فرشی را انتخاب کنید که مناسب استفاده در فضای باز طراحی شده است، تا مجبور نباشید بعد هر بار استفاده  آن را به داخل خانه ببرید. همچنین به دنبال نوعی از نورپردازی باشید که به معادل‌اش در داخل خانه ادای احترام کند، مثل فانوس‌های استفاده شده در این پروژه که شبیه چراغ‌های آویز ‌داخل خانه هستند.

برای تمام کردن کار، می‌توانید یک نجار استخدام کنید تا پرده‌ای چوبی مثل تصویر بالا ایجاد کند که در این زیبایی محرمیت فضا را هم حفظ می‌کند.

 

از ایده‌های کلاسیک بهره ببرید

ناهارخوری در فضای باز

دکوراسیونی که با کیفیت بسیار بالا مثل تصویر بالا اجرا شده باشد، می‌تواند کیفیت تجربه فضا را هم بالا ببرد و  به چشم هم دلنشین باشد. اگر تراس یا پاسیو دارید که پوشش کف خاصی ندارد، این راهکار کلاسیک می‌تواند بسیار مناسب باشد.

در تصویر بالا طراح پروژه، Luxdon Properties، با استفاده از نیمکت‌های توکار و اجرای تخته‌های چوبی نیمکت در خلاف جهت پوشش کف، بیشترین استفاده را از فضای موجود کرده است. این کار با اینکه قابل اجرا و موثر است، اما به چشم هم دلنشین است. در آخر هم فقط میز و صندلی‌ها را اضافه کنید.

در چند ثانیه دیواری سبز بسازید

ناهارخوری در فضای باز

بالکن‌ها از این جهت که احساس می کنید در صحنه و در معرض نمایش هستید، شناخته شده هستند چون اکثر اوقات اطراف آن‌ها ساختمان‌های دیگه هم هستند و ساختمان‌های اطراف و پیاده‌ها و سواره‌ها مانند تماشاگران این صحنه خواهند بود.

آیا این تجربه برای شما هم آشنا به نظر می‌آید؟ می‌توانید این راه حل فوق‌العاده ساده را امتحان کنید که بامبو است. در این پروژه بامبو مصنوعی استفاده شده است، اما نگهداری از بامبو طبیعی بسیار هم آسان است با اینکه به آبدهی نیاز دارد (بنابراین گذاشتن آن‌ها در گلدان‌ برای افراد بی‌توجه توصیه نمی‌شود). هر کدام را بخواهید می‌توانید انتخاب کنید، چون هر دو گزینه‌ها مانع دید مناسب را ایجاد خواهند کرد.

حیاطی خواستنی طراحی کنید

ناهارخوری در فضای باز

اینجا پروژه دیگری را مشاهده می‌کنید که تاثیرگذاری مناسبی دارد. و در اینجا طراح، Kate Gould Gardens، توانسته است بدون اینکه در تراس احساس شلوغی ایجاد کند، وسایل زیادی را در این فضای قرار دهد.

یک نیمکت چوبی سفارشی ساخته شده که کارکرد انباری هم دارد، قرار دارد و رو‌به‌روی آن یک کنسول شبیه آن که یک منقل هم بر رویش قرار گرفته، گذاشته شده است. همچنین در نزدیکی نیمکت چهارچوب دیوار، زمینه را برای ایجاد دیواری سبز  فراهم کرده است. علاوه بر این انتخاب گیاهان همیشه سبز، این مزیت را دارد که حتی وقتی که وسوسه می‌شوید از پنجره به آن نگاهی بندازید، منظره‌ای عالی را نمایش می‌دهد.

چمن مصنوعی از آن نوع مقوله‌هایی است که یا ازش خیلی خوششتان می‌آید یا متنفر می‌شوید، اما استفاده از این نوع چمن به جای چمن طبیعی میتواند تاثیر فضا را کاملا تغییر دهد، در فضای کوچکی که استفاده از چمن طبیعی در آن می‌تواند فضا را گلی کند یا اصلا خاکش برای کشت چمن مناسب نباشد. حتی می‌توانید به آن به چشم فرش فضای بیرونی خانه‌تان نگاه کنید. د نهایت با چراغانی کردن فضا می‌توانید تراس‌تان را به فضایی دوست داشتنی برای گذراندن روزهای طولانی تابستان تبدیل کنید.

طراحی بالا را با ایده‌های ساده مخلوط کنید

ناهارخوری در فضای باز

طراح این تراس، با وصل کردن صندلی، باغچه‌ها و شومینه بیشترین استفاده را از فضا کرده است. همچنین اگر به اطراف تراس نگاه کنید در سمت چپ تراس، یک اجاق گاز در فضای باز و نورپردازی اتمسفریک را مشاهده خواهید کرد.

در میان چیدمان هوشمندانه این ناهارخوری، ایده ای بسیار شگفت انگیز وجود دارد: یک میز که از تخته‌های بلندی که روی هم قرار گرفته شده‌اند، ساخته شده است. یک برش شیشه به عنوان رویی میز قرار گرفته و آن را به زیبایی به بقیه اجزای فضا گره زده است.

از گچ کاری و رنگ کردن استفاده کنید

ناهارخوری در فضای باز

اضافه کردن یک دیوار گچ کاری و رنگ شده، می‌تواند یک غذاخوری ساده فضای باز را به مکانی با سرزندگی و شیکی سبک مدیترانه‌ تبدیل کند.

به ما بگویید…

کدام یک از این فضاها را بیشتر دوست دارید در آن ناهار بخورید؟ نظرات‌تان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

1 نظر
  1. محسن ابراهیمی می گوید

    عجب سایت جذابی دارید آفرین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − دو =