تلویزیون در طراحی داخلی

1,176

آیا می‌دانستید تلویزیون در طراحی داخلی معمولا جزو المان‌های دیزاین در نظر گرفته نمی‌شود؟ و در بسیاری از تصاویر عکاس‌های حرفه‌ای، اغلب مخفی است و در عکس دیده نمی‌شود. بعضی مواقع دلیلش را می‌توانید خودتان ببینید، که در اتاقی خیلی شیک و با ظرافت دیزاین شده، یک تلویزیون آخرین مدل و باریک یا هر مدل دیگه ای، می‎گذارند که حتی خود طراح هم در انتخابش هیچ سهمی نداشته، و مثل مو توی لیوان شیر توی تصویر تو ذوق بیننده می‌زند، و با اون المان اضافی گذاشته شده، کل زحمت طراح رو خراب می‌کند.

حالا راه حلش در زندگی روزمره چیه و چیکار باید کرد؟ چجوری باید یک تلویزیون را برای اتاق‌تان انتخاب کنید؟ روش‌های مختلفی وجود دارد که آن‌ها را می‌توانید در زیر ببینید و از عکس‌هایش الهام بگیرید که چگونه تلویزیون می‌تواند، به اندازه مبلمان و رنگ دیوار، خودش را جزئی از دیزاین اتاق کند.

 

۱- اطراف تلویزیون را سبک و آزاد بگذارید بماند

تلویزیون در طراحی داخلی

به جای اینکه تلویزیون را بالای شومینه قرار بدهید، جایی که با یک نقطه توجه بزرگ، رقابتی ناخواسته می‌تواند ایجاد کند، می‌توانید مثل Q&A Design عمل کنید. این تیم طراحی، تلویزیون را بر روی دیواری تقریبا خالی و بالای یک میز پایه کوتاه شیک قرار داده است و این کار، آن را پر‌جلوه‌تر  می‌کند.

برای اینکه تعادل را حفظ کنید و تلویزیون در طراحی داخلی فضای‌تان، تبدیل به تنها المان دیزاین اتاق نشود، می‌توانید یک کار هنری سه بعدی قابل توجه، را بر دیوار کناری قرار بدهید، تا وقتی که تلویزیون خاموش است چشم را به سمت خودش بکشد.

استفاده از رنگ قاب تلویزیون (که معمولا هم مشکی هستند) در بقیه المان‌های اتاق، که در تصویر بالا در پایه‌های مبلمان و میز مشاهده می‌کنید، تاثیر چشمگیری در انسجام دیزاین داشته است، و باعث شده است تا آن تلویزیون به عنوان یک المان صرفا کاربردی به چشم نیاید.

۲- از وسایل وینتیج در دیزاین استفاده کنید

تلویزیون در طراحی داخلی

اگر زیاد سبک‌های مدرن را دوست ندارید، باز هم راه‌هایی هست برای اینکه بتوانید، تلویزیون آخرین مدلتان را در دکورتان جا بدهید. زمانی اختصاص بدهید تا میز پای دیواری یا قفسه بندی، وینتیج یا ساخته شده به سبک وینتیج، با اندازه و ابعاد درست انتخاب کنید تا تلویزون‌تان را بالای آن قرار بدهید، مثل این اتاق خودمانی که در تصویر بالا، که توسط Kia Designs اجرا شده است، می‌توانید مشاهده کنید.

اگر هم گشتن در سمساری‌ها، برای پیدا کردن میز یا قفسه، را دوست ندارید می‌توانید این کار، را به یک طراح بسپارید. خیلی از طراحان، پیدا کردن اجناس برای مشتری‌هایشان، را با علاقه به عهده می‌گیرند.

۳- تلویزیون‌های خاص انتخاب کنید

تلویزیون در طراحی داخلی

در تصویر بالا، اتاق نشیمنی با حس و حال سبک اسکاندیناوی، را می‌بینید که طراحانش، در ALL & NXTHING ، تلویزونی با پایه‌هایی خاص و جذاب را انتخاب کرده‌اند، که باعث شده است این تلویزیون بتواند به خودی خود به عنوان جزئی از مبلمان فضا، عمل کند.

همچنین این تلویزیون توانسته است، خود را با تم رنگی خنثی اتاق پیوند دهد و شباهت شکل پایه‌هایش، با پایه‌های میز جلو مبلی، باعث هماهنگی‌ عالی‌ای از نظر رنگی در اتاق شده است.

۴- رنگ سطوح چوبی را متناسب با بقیه اتاق انتخاب کنید

تلویزیون در طراحی داخلی

قفسه دیواری‌ای در تصویر بالا می‌بینید که سفارشی ساخته شده است که، توسط Barnes Design اجرا شده، و بدون اینکه به دلیل وجود شومینه، بیرون‌زدگی دودکش را داشته باشید، به عنوان یک نقطه توجه به تنهایی، به زیبایی عمل می‌کند. راز موفقیتش هم در این است که، رنگ چوب قفسه با رنگ تلویزیون ترکیب شده و ظاهری یکپارچه به وجود آورده است. این گونه، تلویزیون به عنوان بخشی از طراحی حس می‌شود، نه به عنوان جزئی که بعدا به صورت تصادفی، به طراحی اضافه شده است.

در قسمت زیرین این قفسه‌بندی، به طور هوشمندانه‌ای، یک شومینه قرار گرفته است.آتش ژلی می‌تواند گزینه مناسبی برای این چنین موقعیت‌ها باشد، چون نیازی به دودکش ندارد ( اما نیاز به خونه‌ای ایمن و مقاوم در برابر آتش، دارد).

تلویزیون در طراحی داخلی

تصویر بالا هم کانسپت مشابهی را دنبال می‌کند، اما در اجرا بسیار متفاوت عمل کرده است. اینجا، تیم طراحی Honky، تلویزیون را داخل پنل‌های چوبی، به جای قفسه بندی، قرار داده است، و آن را با رنگ میز، کوسن‌ها و آباژور‌ها هماهنگ کرده و طراحی اتاق را منسجم و با توازن کرده است.

پشت این چنین پنل‌هایی می‌شود، با گذاشتن در‌هایی فشاری یا کشویی، فضاهایی برای گذاشتن وسایل را پنهان کرد.

۵- ویژگی‌های خاص به اتاق اضافه کنید

تلویزیون در طراحی داخلی

این کانسپت، بسیار هوشمندانه است، چون خیلی از ما در جاهایی زندگی می‌کنیم که، خانه‌ها شومینه با نمای بخاری دارند و گاهی اوقات ظاهر آن‌ها، با جزئیات‌تر و پر‌کار‌تر خواهد بود، مثل شومینه تصویر بالا که توسط Julie Williams Design اجرا شده، و نمای بخاری تا سقف امتداد پیدا کرده است.

اگر این مزیت را در خانه‌تان ندارید، می‌توانید به سبک مورد دلخواه‌تان، شومینه خود را بدهید بسازند، و سپس کل آن را هم‌رنگ قاب شومینه کنید. با این کار به جای اینکه المانی بگذارید که، بالای برجسته‌ترین ویژگی فضا قرار بگیرد و از تاثیرش کم کند، تلویزیونتان را با شومینه ادغام کرده‌اید و انسجام طراحی را زیادتر کرده‌اید.

تلویزیون مشکی اغلب با رنگ آتش‌دان شومینه هماهنگی دارد، بدون اینکه رنگ قاب شومینه، در آن تاثیری بگذارد. در اینجا، بدون اینکه نیاز باشد تلویزیون را مخفی کنید، می‌توانید با انتخاب رنگ‌های تیره برای قاب شومینه اثر این المان را به میزان مناسبی کم کنید.

برای ساختن قابی مشابه تصویر بالا، می‌توانید با نجاری‌های محله‌تان تماس بگیرید.

۶- از تلویزیون‌های کوچک‌تر استفاده کنید

تلویزیون در طراحی داخلی

همه نیاز به تلویزیون بزرگ دیواری را حس نمی‌کنند، به خصوص اگر تلویزیون در چند اتاق خانه داشته باشید، و آن تنها تلویزیون در طراحی داخلی خانه نباشد. در تصویر بالا، این چیدمان که بعضی آن را سنتی می‌دانند، را در نظر بگیرید، که مدلی آزاد و متناسب هم می‌باشد. همچنین همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این راهی ساده برای جلوگیری از غالب شدن تلویزیون بر فضای شماست.

TG-Studio، کسانی که این اتاق نشیمن رنگارنگ را طراحی کرده‌اند، ترفندی جالب استفاده کرده‌اند برای پیوند دادن صفحه نمایش و بقیه دیزاین اتاق، و آن هم وجود دو قاب عکس سیاه و سفید بالای تلویزیون است. (البته این ترفند وقتی بهترین عملکردش را دارد که، تلویزیون خاموش باشد و یا در حال نمایش فیلمی قدیمی و سیاه و سفید باشد.).

۷- از محفظه‌های پیش‌بینی شده استفاده کنید

تلویزیون در طراحی داخلی

اینکه تلویزیون در طراحی داخلی باید همراه کمد و قفسه باشد، تبدیل به قانونی نانوشته شده است که تیم طراحی Sigmar با اختصاص دادن کامل یک دیوار به تلویزیون در طراحی داخلی، این باور را به کل عوض کرده‌اند. و با این حال، تلویزیون به فضا غالب پیدا نمی‌شود.

اولا، این است که مثل خیلی از طراحی‌ها، یک تورفتگی در دیوار برای تلویزیون درنظر گرفته شده و باعث شده به دیوار کامل بچسبد و در نتیجه کمتر به چشم بیاید. دوما، بافت متفاوت دیوار در اطراف تلویزیون، باعث می‌شود که شما به صفحه نمایش به عنوان نقطه کانونی‌تان نگاه نکنید، البته تا زمانی که آن را روشن کنید، که آن زمان تلویزیون را آگاهانه به عنوان نقطه کانونی می‌خواهید.

این ایده به معنای نبود فضا برای جا دادن وسایل، نیست و صرفا مکان این فضا تغییر کرده است (به سمت راست این اتاق نگاه کنید و چند قفسه خواهید دید). یک طراح داخلی وقتی کارش را با ارزش‌تر می کند که، زمانی که فضا کم است،  با استفاده از ایده‌هایی مثل تصویر بالا، بتواند کاری کند که مشتری فضا برای قرار دادن وسایل‌اش کم نیاورد.

۸- تلویزیون را به بخشی از معماری تبدیل کنید

تلویزیون در طراحی داخلی

در تصویر بالا، تیم طراحی theCAVE architecture + design تلویزیون را به یک المان اضافی تبدیل نکرده‌اند، چون طراحان، از قبل تورفتگی‌ مخصوصی برای آن درنظر گرفته بوده‌اند. انتخاب مشکی هم برای قسمت زیرین این حوزه، باعث تقویت حضور تلویزیون به عنوان یک المان طراحی، شده است.

۹- تلویزیون را با پس‌زمینه ترکیب کنید

تلویزیون در طراحی داخلی

انتخاب پس زمینه‌ای تیره برای صفحه نمایش، راهی است که کمک می‌کند تا تلویزیون جزئی از طراحی داخلی، به نظر بیاید.

تیم طراحی Clifton Interiors ،  این صفحه نمایش و قفسه بندی معاصر را هم به این منظور انتخاب کرده است. همچنین سطح براق صفحه نمایش هنگام خاموشی، به فضا عمق می‌دهد و حس کلی فضا را تقویت می‌کند.

به ما بگویید…

کدوم یک از این ایده‌ها را بیشتر دوست داشتید؟ یا تلویزیونتان را به طراحی داخلی اتاقتان ترجیح می‌دهید؟ نظراتتون را در بخش نظرات با ما به اشتراک بذارید.

منبع houzz

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 13 =