طراحی جذاب مغازه اپل به دست شرکت فاستر و شرکا

1,464

استودیوی معماری فاستر و شرکا (Foster + Partners) یک فروشگاه اپل در لس‌آنجلس را “سالنی پرتحرک و پویا از توهمات” طراحی کرده است که با انعکاس درختان کاشته شده درون فروشگاه توسط سقف آینه‌کاری‌شده اثرش بیشتر شده است.
این فروشگاه که یک طبقه بیشتر نیست و جایگزین سازه قیلی شده است، در ده گرو (The Grove)، یکی از مراکز خرید برجسته شهر در مجاورت محله‌های مرفه بورلی هیلز و هالیوود غربی واقع شده است.

طراحی داخلی فروشگاه

با اندازه دو برابر سازه اصلی در ابن سایت، این فروشگاه جدید شرکت فناوری اپل ساختمانی مستطیلی با ارتفاع ۳ برابر نرمال است که در پلازایی در فضای باز قرار گرفته است.
نمای شیشه‌ای بزرگی جهت تقویت حس همزیستی در داخل و اطراف مغازه طراحی شده است. این فروشگاه دو در کشویی سه متر در ۱۰ متر دارد که به فضا اجازه می‌دهد تا در طول سال به طور طبیعی تهویه هوا داشته باشد.

طراحی داخلی فروشگاه

قابلیت دسترسی این فروشگاه در دو ورودی آن هم منعکس شده است، چون بازدیدکنندگان می توانند مستقیماً از داخل مرکز خرید یا خیابان سوم غربی به فروشگاه برسند، جایی که به خرید محصولات اپل اختصاص داده شده است.
نورگیرهای سقفی فروشگاه را پر از نور طبیعی می‌کند، که تیرهای سفید وزن سقف بزرگ آینه‌کاری شده پروژه را که از پارچه‌های کشیده‌شده تخصصی ساخته شده است تحمل می‌کند و بازی‌های سایه چشمگیری روی دیوارهایی از جنس سنگ کاستانیا (Castagna) ایجاد می‌کند.

طراحی داخلی فروشگاه

سقف میزهای چوبی روشن را منعکس می‌کند که برای مشاوره محصول گذاشته شده‌اند، که اغلب جزء اصلی فروشگاه‌های اپل به حساب می‌آیند.
شرکت فاستر و شرکا گفت: “این مغازه اپل در گرو سالنی پرتحرک و پویا از توهمات است که سرزندگی لس آنجلس را به تصویر می‌کشد.”
در سقف آینه‌کاری شده پروژه که به گفته این شرکت معماری اولین بار برای اپل بوده است، همچنین دو ردیف موازی از هشت درخت انجیر (فیکوس) منعکس شده است.
شرکت فاستر و شرکا توضیح داد: “این درختان از درون ساختمان تا لبه خیابان سوم غربی کشیده شده‌اند، پیوندهای هم‌زیستی با طبیعت (بیوفیلیک) ایجاد می‌کنند و فضایی سرسبز و جذاب ایجاد می‌کنند.”

طراحی داخلی فروشگاه

ویترین‌های درازی برای نمایش محصولات اپل دیوارهای سنگی فضا را پوشانده‌ است، در حالی که یک نمایشگر بزرگ در انتهای فروشگاه قرار گرفته است که توسط نیمکت‌هایی احاطه شده است .
این استودیو افزود: “این طراحی ریشه در محل سایت دارد و در عین حال به تاریخ غنی فیلم‌های سینمایی این شهر هم می‌پردازد.”

طراحی داخلی فروشگاه

عکاسی توسط نایجل یانگ (Nigel Young) شده است و با اجازه شرکت فاستر و شرکا انجام شده است.

برای دیدن منبع مطلب اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 8 =