طراحی جالب اولین مغازه فیزیکی گوگل در نیویورک

424

گوگل اولین مغازه فیزیکی خود را در چلسی (منطقه‌ای در منهتن نیویورک) نیویورک افتتاح کرد، که توسط استودیوی معماری ردیمید (Reddymade) طراحی شده است و از مبلمانی از جنس چوب پنبه و مصالح بازیافت شده، استفاده شده است.
این گوگل استور که در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۱ بازگشایی خواهد شد، طبقه همکف ساختمان سابق اداره بنادر و حمل و نقل دریایی را به خود اختصاص داده است- یک سازه بزرگ آرت دکو که مرکز کار نیویورک این شرکت فناوری است.

طراحی داخلی مغازه

این مغازه در نبش خیابان ۱۵ ام و خیابان نهم واقع شده است، و نمای شیشه‌ای این فروشگاه رو‌به‌روی ورودی بازار محبوب چلسی قرار گرفته است.
خانم سوچی ردی (Suchi Reddy) از استودیوی معماری ردیمید با آیوی راس (Ivy Ross)، معاون رئیس قسمت طراحی، UX و تحقیقات گوگل سخت‌افزار (Google Hardware) همکاری کرد تا تجربه مغازه‌ای بر اساس همکاریشان در نمایشگاه مبلمان (Salone del Mobile) میلان در سال ۲۰۱۹ ایجاد کنند.

طراحی داخلی مغازه

المان‌‌های نمایشگاهی مغازه، فضایی برای بودن، شامل اصول اصلی زیبایی شناسی عصبی- شاخه‌ای از علم که چگونگی تاثیر زیبایی‌شناسی بصری بر بدن و ذهن‌مان را بررسی می‌کند – طراحی داخلی مغازه را تشکیل داده است.
از مصالح گرم مثل روکش چوبی و مبلمانی از جنس چوب پنبه که توسط دانیل میشالیک (Daniel Michalik) طراحی و اجرا شده‌اند، برای ایجاد فضایی جذاب در منطقه اصلی انتخاب شدند. در بیانیه‌ای از طرف استودیو آمده است: “طراحی استودیوی معماری ردیمید باعث آرامش بازدیدکنندگان می‌شود، و به کسانی که دنبال کمک هسنند و کسانی که به خاطر کنجکاوی وارد مغازه شده‌اند، احساس مهمان‌نواز بودن می‌دهد.”

طراحی داخلی مغازه

در قسمت ورودی ، لوله‌های شیشه‌ای اکسترود شده بین کف و سقف آویزان شده‌اند تا فضایی تخیلی را تشکیل دهند، که بازدیدکنندگان را به تعامل با محصولات و فناوری‌های شرکت گوگل از طریق مجموعه‌ای از صفحات نمایشی تشویق می‌کنند.
در بیانیه‌شان آمده است که قصد این کار “بازگرداندن حس کنجکاوی کودکانه بازدیدکنندگان در دیدن فناوری و نوآوری‌های دیجیتالی به نمایش گذاشته شده” بوده است.
در فضای مغازه یک باریکه‌ فلزی مشکی، مسیری سیال را در فضا ترسیم می‌کند و چشم را به نمایش‌های مختلف محصولات جلب می‌کند.
یک پیشخوان دایره‌ای مرکزی که به عنوان میز پشتیبانی عمل می‌کند و یک هاله نئونی داشت که چند بار برروی حلقه “اینجا هستیم برای کمک” نوشته شده است.

طراحی داخلی مغازه

جاهای نشستن غیر‌رسمی برای مشتریانی که پشتیبانی محصول می‌خواهند، در نظر گرفته شده است.

برای خریداران و کسانی که مشاوره یا کمک محصول می‌خواهند، جاهای نشستن غیررسمی به شکل نیمکت‌، پاف و چهار‌پایه تعبیه شده‌اند.
در ناحبه پنجره‌ها، “جعبه‌های اکتشاف” نورانی محصولات گوگل را به نمایش می‌گذارند و به رهگذران اجازه می‌دهند با استفاده از فناوری واقعیت افزوده با آنها نعامل داشته باشند.

طراحی داخلی مغازه

فضای تخیل، منطقه‌ای محصور برای خریداران ایجاد می‌کند تا محصولات و فناوری‌های گوگل را امتحان کنند.

بسیاری از مصالح موجود در مغازه گوگل به دلیل پایدار بودنشان انتخاب شده‌اند و باعث شدند تا این پروژه بتواند گواهی پلاتینوم لید (LEED) را یگیرد.
در میان این مصالح می‌شود به کفپوش‌ها که توسط شرکت سوئدی بولون (Bolon) از ضایعات کارخانه‌ای بازیافت شده، ساخته شده‌اند و صفحات آکوستیک با روکش نمدی، ساخته شده از پلاستیک پلی اتیلن ترفتالات (PET) و حاوی حداقل ۶۰ درصد محتوای پس از مصرف (نوعی زباله که توسط مصرف‌کننده استفاده می‌شود، دفع می‌شود و سپس از محل دفن زباله دور می شود)، ساخته شده توسط تولید کننده آمریکایی کیری (Kirei)، اشاره کرد.

طراحی داخلی مغازه

خانم آیوی راس در سال ۲۰۱۹ گفته است که شرکت‌هایی مانند گوگل “تعهد” دارند که پایدارتر باشند.
ایشان همچنین مسئول ایجاد آزمایشگاه طراحی گوگل در مرکز کار شرکت در سیلیکون ولی (Silicon Valley) و گسترش خط سخت افزاری آن است که از سال ۲۰۱۶ بر آن نظارت داشته است.
عکس‌برداری توسط پل وارچول (Paul Warchol)، و با اجازه گوگل انجام شده است.

اطلاعات پروژه:

معمار: ردیمید
تیم ردیمید: سالی لیونگ (Sally Leung)، سها سامارا (Suha Samara)، مگان اوبراین (Megan O’Brien)، تیم لیو (Tim Liu)، ازرا وو (Ezra Wu)، مورگان دوگاس (Morgane Dugas)، دیوید کوک (David Cook)
پیمانکار: میشیلی (Michilli)
مهندس برق و لوله‌کشی و فاضلاب (MEP): مهندسی روزینی (Rosini Engineering)
مهندس سازه: مهندسی استراتفورد (Stratford Engineering)
مشاور دسترسی و لید: استیون وینترز و همکاران (Steven Winters Associates)
طراح نورپردازی: گروه طراحی آشکار (Reveal Design Group)
مشاور آکوستیک: مشاوران آکوستیک لالی (Lally Acoustical Consulting)
کار راه‌انداز: گانچی و لوگوزو (Ganci & Logozzo)
کار چوب/تولیدکننده: استودیو بدنارک (Bednark Studio)
چوبکاری: ویریدیس (Viridis)
شیشه ساز (فضای جادویی): تکنیک شیشه ای‌ام‌جی (AMG Glass Technik)
مبلمان چوب پنبه‌ای: دانیل میشالیک (Daniel Michalik)
فروشنده مبلمان: ایونسون‌بست (EvensonBest)
لوازم داخلی: اتاق کار (The Work Room)
تابلو نئون: بگذار نئون باشد (Let There Be Neon)

برای دیدن منبع مطلب اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 8 =