استفاده از سبک رترو در طراحی داخلی داروخانه کانابیس سوپریت در تورنتو

357

از گرافیک‌های جسورانه و کف شطرنجی در طراحی داخلی داروخانه فروشگاه کانابیس سوپریت (Superette) در تورنتو استفاده شده است، که توسط همکاری تیم انحصاری این مارک با طراح کانادایی امیلی رابین (Emily Robin) ایجاد شده است.
سوپریت در تورنتو و در سال ۲۰۱۹ توسط کارآفرینان میمی لام (Mimi Lam) و دراموند مونرو (Drummond Munro) تاسیس شد. این شرکت در حا حاضر شش مغازه را در کانادا اداره می‌کند و قصد دارد سال آینده مغازه‌هایی در ایالات متحده باز کند

طراحی داخلی داروخانه

این مغازه داخل مجموعه‌ای ساخته شده از کانتینرهای حمل و نقل واقع شده است
این شرکت با هدف ایجاد “لذت‌بخش کردن خرید کانابیس به اندازه مصرف آن”، ایجاد محیط‌های ساخت و فروش محصولاتی که حس نوستالژیک داشته باشند، را در اولویت قرار داده است. مغازه کوچک مواد غذایی (Bodegas)، داروخانه ها و فروشگاه های سخت افزاری از جمله موارد تأثیرگذار هستند.
آخرین شعبه این فروشگاه در بازار استکت (Stackt) واقع شده است، مجتمع خریدی در مرکز شهر تورنتو که از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده است. فضای جدید ۸۰۰ متر مربعی که به عنوان اولین “سوپرمارکت” این شرکت شناخته می‌شود، ظاهری شبیه یک فروشگاه مواد غذایی کلاسیک دارد.

طراحی داخلی داروخانه

طراحی داخلی داروخانه

کف شطرنجی، فضا را تعریف می‌.کند
این پروژه توسط تیم انحصاری برند با همکاری شرکت دیزاین امیلی رابین (Emily Robin Design) بریتیش کلمبیا طراحی شده است.
این تیم گفته است: “این سوپرمارکت از نقشه یک فروشگاه کلاسیک محلی پیروی می‌کند، از طراحی داخلی و مسیر مشتریان گرفته تا دسته بندی محصولات.”

طراحی داخلی داروخانه

درهای عریض و شیشه‌ای پروژه به ورودی منتهی می‌شوند که پر از سبدهای خرید پلاستیکی است. یک پارتیشن بلند راهرو جلویی را از بقیه فروشگاه جدا می‌کند – این یک پیش‌نیاز قانونی برای داروخانه‌های کانابیس است.
این مغازه پر از رنگ‌های زنده و عناصر گرافیکی با زیبایی‌شناسی هنر پاپ (pop art) است. در زیر پایتان کفی شطرنجی به رنگ قرمز و سفید و از جنس وینیل است.

طراحی داخلی داروخانه

طراحی داخلی داروخانه

کالاها در قفسه‌هایی ساده‌ قرار داده شده‌اند که ممکن است در یک بقالی شیانه‌روزی پیدا کنید. در مرکز فضا یک گیشه پرداخت U شکل قرار دارد و در قسمت پشت فضا، ردیفی از یخچال و فریزر‌های وینتج قرار گرفته‌اند.
در بخش تولیدات مصنوعی، محصولات با میوه‌های تازه مخلوط شده‌اند. این فروشگاه همچنین دارای یک دستگاه آدامس توپی موشکی شکل و یک بازی چرخان به سبک گردونه شانس (Wheel of Fortune) است.

طراحی داخلی داروخانه

بازی چرخان به سبک گردونه شانس به حس رترو فضا اضافه می‌کند.
به جای ارائه دادن منو مثل خیلی از فروشگاه‌های کانابیس، این فروشگاه مشتریان را تشویق می‌کند تا فضا را بگردند.
تیم طراحی بیان کرد: “هیچ منویی در سوپرمارکت وجود ندارد. در عوض، مشتریان، همانطور که در سوپرمارکت‌های سنتی خرید می‌کنند، با چشمانشان خرید کنند، در صورت نیاز از راهنمایی یکی از متصدیان فروشگاه، استفاده کنند.”
انواع محصولات کانابیس در این مغازه به فروش می‌رسد، از جمله گل، رول شده، ویپ (سیگار الکتریکی) و خوراکی‌ها. این فروشگاه همچنین پوشاک و لوازم جانبی ، مثل کلاه، قوطی‌های دارو و مواد، پیپ و آسیاب ارائه می‌دهد.
کالاها در کنار اقلام سفارشی جانبی- مثل سوپر O و سوپ گوجه فرنگی- قرار داده می‌شوند که برداشت‌هایی بازیگوشانه از کالاهای اصلی خانه‌، مثل غلات جعبه‌ای و سوپ کنسرو شده‌، هستند.

طراحی داخلی داروخانه

این شرکت می‌خواهد نشان بدهد که چگونه کانابیس را می‌شود به عنوان یک کالای روزمره به فروش رساند.
تیم شرکت بیان کرد:” کل ایده نحوه فروش در سوپریت، استفاده از اصول سنتی فروش در مغازه کانابیس – جایی که این اصول اجرا نمی‌شود – و تجارت کانابیس مثل دیگر کالاهای بسته‌بندی شده مصرف کنندگان است.”

طراحی داخلی داروخانهعکاسی توسط الکس لیساکوفسکی (Alex Lysakowski) انجام شده است.

طراحی داخلی داروخانه

برای دیدن منبع مطلب اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + دوازده =