استفاده از توپوگرافی و شبیه‌سازی آن در طراحی دفتر کار فلوات

340

استودیوی طراحی فلوات (Flooat) برای شبیه‌سازی توپوگرافی طبیعی در دفتر کار ناشر کتاب کادوکاوا (Kadokawa) در ژاپن از فضاهای کار بر سر میز، ستون‌های سازه‌ای و پایه ستون‌های درشت استفاده کرده است.
این فضای کاری ۹۰۰۰ متر مربعی به نام پردیس کادوکاوا توکوروزاوا (Kadokawa Tokorozawa) در شمال توکیو در شهر توکوروزاوا واقع شده است.
استودیوی محلی فلوات (FLOOAT) وظیفه طراحی داخلی ابن فضا را به عهده گرفت و تصمیم گرفت برای سازماندهی پلان پروژه، از گذاشتن دیوار یا نصب پارتیشن خودداری کند.

طراحی داخلی دفتر کار

در عوض، تیم تصمیم گرفت تا “چشم‌اندازی متغیر” از مناطق مختلف نشستن ایجاد کند که با سبک‌های کاری مختلف کارکنان بخش های مختلف کادوکاوا مطابقت داشته باشد.
استودیوی طراحی فلوات اظهار کرد: “این غول انتشارات در طیف گسترده‌ای از محصولات از آثار ادبی گرفته تا کمیک به خوبی شناخته شده است. اما اخیراً به سمت حوزه‌های فیلم، انیمیشن و بازی‌های ویدیویی هم توسعه داده‌اند. ما این اداره را طوری طراحی کردیم که به کارکنان کمک کنیم تا بینش‌های فردیشان را در مجموعه‌ای از استعدادهای خلاق دنبال کنند.”

طراحی داخلی دفتر کار

در قلب اداره، یک سالن استراحت بزرگ با مبل‌ها و صندلی‌های راحتی با پشتی‌های پهن قرار گرفته است، و کارکنان تشویق می‌کند تا در طول روز با هم بشینند و گپ بزنند یا ملاقات‌های گاه به گاه با دیگر همکاران برگزار کنند.
همچنین چیزی وجود دارد که استودیوی فلوات از آن به عنوان “بار کتاب” یاد می‌کند، با یک پیشخوان طولانی که بازدیدکنندگان می‌توانند کنارش بنشینند و آخرین محصولات منتشر شده ناشر را که در یک قفسه مشبک بلند در جلو بار قرار گرفته‌اند، نگاه کنند.

طراحی داخلی دفتر کار

در قسمت لبه بیرونی دفتر کار، یک سری سکوها با میزهای رسمی قرار گرفته‌اند. و دور از شلوغی سالن استراحت این فضاها، فضایی را برای کارمندان فراهم می‌کند تا بدون حواس‌پرتی به انجام کارهای انفرادیشان بپردازند.
سقف‌های کاذب بالای هر سکو ساخته شده‌اند تا احساس محصورتر و صمیمی‌تری را ایجاد کنند.
مجموعه‌ای از پایه ستون‌های بزرگ در سراسر اتاق گذاشته شده‌اند تا “چشم انداز” دفتر کار را بهتر کنند. بعضی از آنها به عنوان نیمکت هم کاربرد دارند، اما بعضی دیگر به عنوان گلدان کاربرد دارند.
کانسپت توپوگرافی در انتخاب متریال و ترکیب رنگی فضای داخلی هم به کار رفته است به این صورت که جهت ترکیب عناصر طبیعت گلچین شده بودند.
نمای برخی از ستون‌های ساختاری این دفتر کار طوری گچکاری شده‌اند تا شبیه به لایه‌های زمین باشند، در حالی که سطوح اطرافشان با چوب یا گچ سنتی ژاپنی، که از خاک، آهک، ماسه و الیاف گیاهی شاخته می‌شود، نازک‌کاری شده‌اند.

طراحی داخلی دفتر کار

یومیکا یوشیدا، طراح فلوات توضیح داد: “می‌خواستم از تکنیک‌های سنتی ژاپنی در یک فضای اداری مدرن استفاده کنم. این مصالح همچنین سایه‌های زیبایی ایجاد می‌کنند، و باعث می‌شوند افرادی که اینجا کار می‌کنند بتوانند تغییرات فضا در طول روز را احساس کنند.

طراحی داخلی دفتر کار

او ادامه داد: “مصالحی را انتخاب کردم که مشابه نیستند و حس طبیعت را القا می‌کنند. می‌خواستم فضایی ایجاد کنم که حس سرد مواد مصنوعی را القا نکند.»
این احساس با تعداد زیادی از گیاهان گلدانی و یک تراس، که فضای داخلی را پر نور طبیعی می‌کند، تقویت می‌شود.

طراحی داخلی دفتر کار

عکاسی توسط توموکی کنگاکو (Tomooki Kengaku) انجام شده است.

اطلاعات پروژه:

طراحی: فلوات، شرکت اوکامورا (Okamura Corporation)
برنامه ریزی طراحی: دفتر طراحی گمان (Suppose Design Office)

برای دیدن منبع مطلب اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + بیست =