طراحی داخلی مونوکروم دفتر کار استودیو طراحی KCC

995

KCC Design طراحی داخلی اداره‌اش را در شانگهای به اتمام رسانده است که یک فضای نمایشگاهی و ۲۱ اتاقک برای کارهای فردی با یک پالت رنگی آرام است.
این استودیو که در زمینه معماری و طراحی داخلی و همچنین نشان‌گذاری و راه‌یابی، برنامه‌ریزی منطقه‌ای و طراحی روشنایی فعالیت می‌کند، دفتر‌کارشان را در ساختمان قدیمی یک کارخانه ایجاد کردند که به فضای اداری تغییر کاربری داده بود.
استودیو KCC Design این دفتر را طراحی کرد تا بتوانند از کار در پلان باز دور شوند.

طراحی داخلی دفتر

تصویر اول: فضای پذیرش دفتر KCC. تصویر بالا: طبقه همکف که تمامش با یک فضای نمایشگاهی اشغال شده است.
مارکو د لا توره (Marco De La Torre)، رئیس و مدیر طراحی KCC گفت: “مهمترین چیز برایمان این بود که ما تاکنون در یک فضای کار با نقشه باز کار می‌کردیم.”
وی افزود: “ما فکر کردیم این مسئله مشکل‌ساز است چون روز به روز افراد بیشتری دیگر این نوع فضای کار را نمی‌خواستند بلکه فضایی دارای روح و زندگی می‌خواستند.”
“به علاوه، ما به عنوان یک شرکت طراحی مدت زمان بیشتری را در دفتر‌کارمان می‌گذرانیم، بنابراین باید دوباره فکر می‌کردیم که یک دفتر چگونه طراحی باید داشته باشد.”

طراحی داخلی دفتر

این استودیو می‌خواست دفتر‌کار ‘محیط دارای روح و زندگی’ باشد.
دی لا توره اظهار کرد که با اینکه کارکنان استودیو به دلیل شیوع ویروس کرونا در فوریه از خانه کار می‌کردند، اما شانگهای بعد از ماه مارس به حالتی تقریبا عادی برگشت، و این امکان را فراهم کرد تا به دفتر برگردند.
دی لا توره گفت: “ما در وسایل حمل و نقل عمومی و اماکن عمومی مثل سینما ماسک ‌می‌زنیم، اما بقیه فعالیت‌ها به حالت عادی برگشته‌اند.”

طراحی داخلی دفتر

در طبقه اول، ۲۱ اتاقک موجود به عنوان فضای کار خصوصی‌تر عمل می‌کنند.
طراحان این استودیو از ترکیب ایده‌های ‘تفکر فردی و مستقل’ با ‘خلق جمعی و مشارکتی’ برای طراحی دفتر‌کارشان درنظر داشتند استفاده کنند.
راه حل این ایده‌ها این بود که هر طبقه  کاربرد مخصوص و جداگانه خودش را داشته باشد. طبقه همکف دفتر‌کار این استودیو، فضای عمومی استودیو است که به آن ‘فضای زندگی’ می‌گویند.
این طبقه یعنی طبقه همکف، اتاق‌های جلسات و چای‌خوری برای ملاقات مشتری و همچنین یک فضای نمایشگاهی را در بر می‌گیرد که می‌تواند میزبان رویدادها هم باشد.

طراحی داخلی دفتر

سفید و خاکستری تنها رنگ‌هایی بودند که برای طراحی فضای داخلی استفاده شدند.
در طبقه اول، فضای مرکزی دفتر ۲۱ اتاقک را در بر می‌گیرد که ازشان به عنوان فضاهای اصلی کار استفاده می‌شود. این اتاقک‌ها طوری طراحی شده‌اند که عملکرد فضاهای کار خصوصی را داشته باشند که اعضای تیم بتوانند احساس راحتی هم بکنند.
دی لا توره گفت: “این طراحی دفتر برای این است که مردم  بتوانند در اینجا “جریان زندگی” را احساس کنند، و اینجا را فقط به عنوان جای نمایش کار نبینند.”
KCC Design هنگام طراحی داخلی فضا با مصالح و پالت رنگ محدودی کار می‌کرد. در رنگ‌آمیزی فضا، استودیو عمدتا از دو رنگ سفید و خاکستری استفاده کرد و دلایل پشت انتخاب رنگ و مصالح را ساده دانست.
دی لا توره بیان کرد: “بتن و رنگ تنها مصالح مورد استفاده بوده‌اند. و دلیل انتخاب چنین موادی، انعطاف‌پذیربودن فوق‌العاده آنهاست. این مصالح بی‌جان همچنین نماد خرد و فن‌آوری انسان هستند.”

طراحی داخلی دفتر

ورودی دفتر کار، اشکالی هندسی را دربر می‌گیرد.
دی لا توره توضیح داده است: “آن اشکال هیچ شخصی‌سازی‌ای ندارند. و به اندازه یک ماده غیرمعدنی مرده هستند. این سکوت شدید همان چیزی است که ما در یک محیط پر سر و صدا شهری و یک محیط کار بی‌پروا به آن نیاز داریم.”
وی افزود: “البته رنگ سفید دیوار هم به معنای کاغذی سفید برای طراح است. و نماد تولدی است که می‌تواند هر چیزی باشد.”
دی لا توره طراحی و معماری داخلی فضا را نظامی شاعرانه و منطقی توصیف کرد و گفت: “فضاهای ساخته‌شده باید به عنوان یک اثر هنری مورد احترام باشند.”
ایشان اظهار کرد: “بنابراین، شعر فضایی این فضای اداری، ‘ما به جای کار، اینجا زندگی می کنیم’ است. و قاعده منطقی طراحی فضای داخلی ما ‘فضای عمومی روان و مستمر’ و ‘فضای خصوصی مستحکم و مستقل’ بوده است.”
طراحی داخلی دفتربرای دیدن منبع این مطلب می‌توانید اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − هجده =