طراحی داخلی مغازه بار آزمایشگاه Four Pillars Laboratory

1,012

مبلمان آبی (به رنگ توت سرو کوهی) در کنار دیوار‌های تیره این آزمایشگاه، بار و فروشگاه دنج که استودیوی YSG در سیدنی برای مارک جین (نوعی مشروب الکلی) چهار ستون طراحی کرده است،  تضاد زیبایی ایجاد کرده است.
Four Pillars Laboratory یک ساختمان نبش دو طبقه در محله پر سر و صدا ساری هیلز (Surry Hills) سیدنی را دربر گرفته است. این ساختمان در اصل در سال ۱۹۳۹ به عنوان کارخانه چای سازی ساخته شده بود، اما بعد از آن به عنوان فروشگاه/مغازه و فضای اقامتی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

طراحی داخلی مغازه

طبقه همکف Four Pillars Laboratory  دارای مغازه‌ای است که محصولات این مارک را می‌فروشد.
در حال حاضر این ساختمان دارای یک آزمایشگاه، فروشگاه/مغازه و بار مخصوص مارک جین Four Pillars است.
وقتی که استودیوی طراحی محلی YSG برای طراحی داخلی وارد پروژه شد، ایجاد یک “پناهگاهی محکم و در عین حال قابل لمس” را هدف قرار داد که بازدیدکنندگان بتوانند در محیطی بی‌تکلف به راحتی نمونه جین امتحان کنند و بیشتر درباره‌اش یاد بگیرند.

طراحی داخلی مغازه

طبقه همکف با تعدادی پله به آزمایشگاه جین راه پیدا می‌کند.
به همین دلیل از مصالح و رنگ‌های رنگ در تمام طول مسیر استفاده شده است.
مغازه طبقه همکف این برند، که در جلوی ساختمان مشرف به خیابان قرار دارد، و دیوارها با سیمان ریز ماسه‌ای رنگ نازک‌کاری شده‌اند.

طراحی داخلی مغازه

پانل های چوب پنبه دیوارهای راه پله را می پوشانند.
از چوب سرو قرمز استرالیایی و زبان گنجشک کامبیا (نوعی روش مقاوم‌سازی چوب  در برابر رطوبت، قارچ و حشرات به وسیله گرما می‌باشد) برای ساخت یک قفسه‌بندی به ارتفاع ۳.۳ متر استفاده شده است که مجموعه محصولات این برند را به نمایش می‌گذارد.
از همان نوع سرو قرمز برای ساخت میز دراز مرکز اتاق استفاده شده است. یک صندوق به طرز ماهرانه‌ای با میز پیشخوان ادغام شده است تا در صورت لزوم، بتوان از بقیه میز به عنوان ایستگاه مزه استفاده کرد.

طراحی داخلی مغازه

یک دستگاه تقطیر مسی که جین درست می‌کند در آزمایشگاه طبقه اول استفاده شده است.
پانل‌های چوب پنبه تیره پرتغالی، دیوارهای راه‌پله‌ای که به آزمایشگاه جین در طبقه اول منتهی می شود، می‌پوشانند.
نقطه کانونی این اتاق، دستگاهی مسی به نام still است که برند چهار ستون از آن برای تولید مقادیر کم سفارشی جین استفاده می‌کند.

طراحی داخلی مغازه

پیشخوان مزه کردن جین به همان رنگ توت سرو کوهی آبی است.
سطوح این فضا نیز حالت غمگین‌تری به خود می‌گیرند، اکثر دیوارها یا با گچ سیاه یا با همان صفحات چوب پنبه راهرو پوشانده شده‌اند.
استودیو توضیح داده است: “غمگین کردن ظاهر دیوارها، باعث می‌شود زیاد در توجه نباشند و اصل توجه به خود عمل کوکتل‌سازی متمرکز شود.”
تیرهای سقف چوبی‌ای که از قبل در آنجا بوده‌اند هم برای “افزایش جذابیت فضا” حفظ شدند.

طراحی داخلی مغازه

ایلین (Eileen’s)، بار درون آزمایشگاه، ورودی جداگانه خود را دارد.
رنگ در این فضا با پیشخوان اصلی مزه کردن معرفی شده است، که به همان رنگ آبی توت سرو کوهی درآمده است، ماده اصلی جین و آنچه که به این نوشیدنی الکلی طعم متمایزش را می‌دهد.
در مقابلش تعدادی صندلی آبی ست پیشخوان با روکش پارچه کوادرات (Kvadrat) قرار گرفته است که بازدیدکنندگان می‌توانند رویشان بنشینند و همه چیز را از فرآیند تقطیر جین گرفته تا چگونگی عالی کردن دستور‌العمل‌ کوکتل‌های خاص بیاموزند.

طراحی داخلی مغازه

یک پیشخوان بزرگ V شکل در مرکز بار قرار گرفته است.
یک گروه چهارتایی لامپ کروی آویز ساخته شده از فایبرگلاس براق در بالای پیشخوان معلق قرار داده شده است.
شکل این لامپ‌ها اشاره‌ای مستقیم به نقاطی دارد که در آرم برند Four Pillars وجود دارند.

طراحی داخلی مغازه

دیوارهای سیاه غمگین در سراسر فضای بار وجود دارند.
در طرف دیگر طبقه اول باری قرار دارد که به آن Eileen’s گفته می‌شود و در آن میان وعده و انواع نوشیدنی‌های الکلی با جین سرو می‌شوند.
استودیو YSG تصمیم گرفت یک ورودی جداگانه از کنار ساختمان به این بار اختصاص بدهد، و حس و حال ورودی‌های مخفی محل‌های فروش مشروبات در دهه ۲۰ میلادی ایجاد شود.
در داخل این فضا، بار توسط یک پیشخوان بزرگ V شکل تثبیت شده است که به رنگ آبی توت سرو کوهی ساخته شده است. طول آن ۱۱ متر است و در بالای آن طبقه‌بندی‌ای (gantry) قرار دارد که بطری‌های جین در آن به نمایش گذاشته شده‌اند.

طراحی داخلی مغازه

لامپ‌های کتانی، نوری گرم را روی میزها ساطع می‌کنند.
میهمانان می‌توانند سر میزهای دنج دونفره‌ای که در یک طرف اتاق قرار دارند بشینند، یا بر روی یکی از نیمکت‌های چهارخانه آبی رنگ بار که هرکدام با یک آباژور بزرگ کتانی نورپردازی می‌شود.
دیواره‌های باریک چوب بلوط را می‌شود به طور کامل کشید تا افرادی که در بار می‌نوشند را از افرادی که در اتاق تست کردن مجاور هستند، کاملا جدا بشوند.

طراحی داخلی مغازه

عکاسی توسط آنسون اسمارت (Anson Smart) انجام شده است.

برای دیدن منبع مطلب اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + یک =