طراحی داخلی مدرن تگزاس با اثراتی از اسپانیا در خانه سوهو آستین

922

اعضا باشگاه خانه سوهو (Soho House) مکانی دبگر را در آستین تگزاس، باز کردند که فضاهای داخلی‌اش از سبک‌های محلی تاثیر گرفته‌اند و مبلمانی که توسط صنایع محلی تامین شده‌اند.
خانه سوهو آستین (Soho House Austin)، جدیدترین عضو مجموعه باشگاه‌ها و هتل‌ها سراسر جهان، دو طبقه از شهرک جدید راه موسیقی (Music Lane) در خیابان کنگره جنوبی شهر را در اختیار گرفته است.

طراحی داخلی خانه سوهو

خانه سوهو آستین اولین کلاب این باشگاه در جنوب ایالات متحده است.
فضاهای رستوران، بار و فضاهای استراحت در ۲۵ ماه می ۲۰۲۱ به روی اعضا باز شدند، در حالی که فاز دوم-یک هتل ۴۶ اتاقه و انواع فضاهای اجتماع-اواخر این ماه برای مهمانان باز می‌شوند.
در فضاها تیم طراحی خانه سوهو (Soho House) از رنگ‌ها، الگوها، مصالح و نقوشی استفاده کردند که جوهره مدرنیسم تگزاس را به نمابش می‌گذارند، سبکی که فرم‌های مدرنیست را با مصالح و طرح‌های بومی منطقه ترکیب می‌کند.

طراحی داخلی خانه سوهو

این باشگاه یک تراس دارد که در آن هم فضای نشیمن و غذاخوری گنجانده شده است. عکس توسط کریستینا فیشر (Cristina Fisher) گرفته شده است.
تأثیرات فرهنگ اسپانیا – که معمولاً در ایالات جنوبی ایالات متحده دیده می‌شود – به غیر از نمای خارجی در فضای داخلی نیز به شکل دیوارهایی با نازک‌کاری آهکی، مبلمان قدیمی و کف‌های سیزالی کنافی (sisal floor) دیده می‌شوند.
هریت لیلی (Harriet Liley)، طراح اصلی پروژه گفت: “خانه سوهو ما در آستین اولین خانه سوهو در ایالت‌های جنوبی است. پروژه در یک ساختمان نوساز واقع شده است،برای همین تلاش کردیم تا اصالت را وارد طرح کنیم. با دقت در انتخاب مصالح تا سبک مبلمان و آثار هنری فضایی را ایجاد کردیم که باقدمت و دوست‌داشتنی به نظر برسد.”
همه بازدیدکنندگان از لابی طبقه همکف وارد می‌شوند، جایی که کفپوش چوبی بازیافت شده، یک مبل بزرگ و پرده‌های کتان سبک زیبایی‌شناختی طبقات بالاتر را مشخص می‌کند.

طراحی داخلی خانه سوهو

مصالح طبیعی مثل چرم کهنه و چوب بازیافت شده، داخل باشگاه استفاده شده‌اند. عکس توسط کریستینا فیشر گرفته شده است.
در سمت راست بار و لابی قرار دارد برای لذت بردن از تنقلات و نوشیدنی‌ها قبل از نمایشگاه‌ها و گالری‌های اتاق نمایش مجاور وجود دارد، در اتاق نمایش اعضا می‌توانند روی صندلی‌های مخملی استراحت کرده و در پتوهای کشمیری راحت باشند.
دو طبقه بالاتر، تراس محیط ساختمان را احاطه کرده و فضای ناهار‌خوری را در خود جای داده است، و قسمتی از آن را سایبان‌های چوبی پوشانده اند که دهنه‌ای برای رشد یک درخت بزرگ دارد.

طراحی داخلی خانه سوهو

آثار هنرمندان محلی روی دیوارها به نمایش در آمده است. عکس توسط کریستینا فیشر گرفته شده است.
نیمکت‌های غرفه‌ای و صندلی‌های پشت کوتاه با پارچه‌های تیره‌ای روکش شده‌اند که مکمل مبلمان چوبی، گیاهان موجود در فضا و کاشی‌کاری‌های سنگ آهک هم هستند.
کاشی‌های شطرنجی تا داخل ناحیه کلاب هم استفاده شده است، که یک بار مرکزی با جلوی چوبی حکاکی شده و میزهای سنگی با صندلی‌های چرمی دارد. فانوس‌های پارچه‌ای کتانی از سقف چوبی (چوب بازیافت شده) تیره بار آویزان شده‌اند.

طراحی داخلی خانه سوهو

صندلی‌های کنار استخر با پارچه‌ی چاپی از کلارنس هاوس (Clarence House) روکش شده‌اند.
سرامیک ساز محلی کیت کریگر (Keith Kreeger) برای ساخت یک مجموعه لامپ‌های بزرگ استخدام شد و از آثار هنری بومیان آستین مانند دبورا رابرتز (Deborah Roberts) و تعدادی از استعدادهای نوظهور برای تزیین فضای داخلی استفاده شد.
نقاشی‌های دیواری‌ای که به طور خاص برای این پروژه ایجاد شده‌اند و یکی از آنها در راه پله پروژه قرار دارد که توسط هایلی میچل (Hayley Mitchell) اجرا شده است و از اساطیر باستانی آنطور که در هنر مدرن به تصویر کشیده می‌شوند، الهام گرفته است.
دومین نقاشی دیواری که توسط دزیره وانیسیا (Desireé Vaniecia) اجرا شده است را می‌توانید در کنار استخر پشت بام پیدا کنید و “از راهی غیر‌مستقیم برای به چالش کشیدن کلیشه‌ها و بیان داستان زنان آفریقایی تبار آمریکایی استفاده می‌کند”.
هریت لیلی بیان کرد: “ما بر اساس پالت اولیه‌مان پروژه و با لایه لایه بندی آثار هنری محلی آستین، مبلمان و فرش‌های قدیمی چشمگیر مال تگزاس، ترکیبی از پارچه‌های طبیعی، چرم کهنه، طرح‌های چاپی قبیله‌ای رنگارنگ و ترکیب‌های سرامیکی زیبا، این خانه را زنده کردیم.”

طراحی داخلی خانه سوهو

خانه سوهو آستین شامل ۴۶ اتاق خواب با دکوراسیونی تاثیر یافته از اسپانیا است.
به استخر با مسیری احاطه شده با کاکتوس، می‌شود دسترسی پیدا کرد. دور استخر با صندلی‌های استخری‌ای پر شده است که روی آنها با پارچه‌های چاپی تحت تأثیر تگزاس پوشانده شده است.
هریت لیلی گفت: “پارچه‌ی تخت‌های کنار استخر، طرحی از کلارنس هاوس (Clarence House) است که از پیشینه مکزیکی‌شان الهام گرفته است و ما عاشقش شدیم. ما طبع سرگرم‌کننده این نقاشی را در کنار کف شطرنجی روشن زیرش دوست داشتیم.”

طراحی داخلی خانه سوهو

اتاق‌خواب‌ها دارای دیوارهایی با نازک‌کاری آهکی (lime-washed) هستند، همچنین مبلمانی وینتج و گردونه‌های چوبی خیاره‌دار (fluted) در اتاق‌ها قرار داده شده‌اند.
اتاق‌خواب‌ها در دو طبقه بالایی ساختمان قرار گرفته‌اند و با کف کاشی‌کاری شده، فرش‌های سیزالی کنافی، پرده‌ها و تاج تخت‌های کتان و دیوارهای گچی آهکی (lime plaster) تزئین شده‌اند تا طبع اسپانیایی را به فضا اضافه کنند.
کمد لباس‌ها یا با تیرهای اکسپوز فلزی درست شده‌اند یا درون دیوارها تراشیده شده‌اند و با پرده‌ای پوشانده شده‌اند.

طراحی داخلی خانه سوهو

از پارچه‌های کتان برای پرده‌ها و روتختی‌ها استفاده شده‌ است.
اتاق‌خواب‌های بزرگتر به تراس‌‌ دسترسی دارند که مبلمان راحتی و کفپوش سفالی (terracotta) دارد.
خانه سوهو آستین همچنین یک اتاق موسیقی برای میزبانی رویدادها و اجراهای زنده دارد به همراه یک اتاق استراحت بازیگران چسبیده به آن با ورودی مخصوص به خود است.

طراحی داخلی خانه سوهو

وان‌های حمام مسی و روشویی‌های مرمری را می‌توان در برخی از سرویس‌های بهداشتی دبد.
در طی دهه گذشته، آستین به مرکز خلاقیت و یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است، و منطقه کنگره جنوبی قلب تجاری رستوران‌ها و هتل‌ها شده است.
از جاهایی که مناسب اقامت بازدیدکنندگان هستند می‌توان از هتل ماگدالنا (Hotel Magdalena) و متل آستین نام برد – هر دو یک فاصله از خانه سوهو آستین را دارند.

طراحی داخلی خانه سوهو

قابهای فلزی اکسپوز سرویس بهداشتی، نرده‌هایی برای آویزان کردن لباس‌ها ایجاد کرده است.
در همین حال، انتخاب‌های آن سر دیگر رودخانه در مرکز شهر شامل هتل و اقامتگاه پراپر آستین (Austin Proper Hotel and Residences) که طراحی فضای داخلی‌اش را کلی ورستلر (Kelly Wearstler) انجام داده است و خط آستین (Line Austin) که در برجی بازسازی شده مال نصف قرن پیش می‌باشد.
خانه سوهو در سال ۱۹۹۵ در لندن تأسیس شد، اما به شبکه‌ای از فضاهای مخصوص اعضا تبدیل شد که شامل اروپا، آمریکا و آسیا می‌شود. برخی از جدیدترین کلاب‌هایشان در مرکز شهر لس آنجلس، بروکلین و بمبئی هستند، اما کلاب‌های تل آویو، پاریس و رم قرار هستند در سال ۲۰۲۱ افتتاح شوند.
عکس‌ها توسط چیس دانیل (Chase Daniel) گرفته شده‌اند مگر اینکه خلاف آن نوشته شده باشد.

برای دیدن منبع مطلب اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 6 =