طراحی داخلی متفاوت هتل Intercontinental Chongqing Raffles City

1,052

شرکت CL3 از عناصر زیبابی‌شناسانه قایقرانی و دریانوردی در طراحی داخلی هتل بین‌قاره‌ای مجموعه Raffles City Chongqing در چین استفاده کرده است که این طراحی شامل طراحی اتاق‌های مهمانی می‌باشد که در طراحی‌شان از فضای کابین‌ کشتی‌های تفریحی الهام گرفته شده‌اند.
هتل Intercontinental Chongqing Raffles City در منطقه Raffles City Chongqing (مجموعه‌ای از هشت ساختمان در محله یوشونگ شهر چونگ چینگ چین، که توسط معمار کانادایی-اسرائیلی، موشه صفدی طراحی شده است) واقع شده است، که دارای یک “آسمان خراش افقی” است، پل‌ هوایی کریستال که چهار آسمان خراش ۲۵۰ متری را به هم متصل می‌کند.
توجه به مکان سایت هتل که در منطقه Chaotianmen واقع شده است، جایی که رودخانه‌های Yangtze و Jialing با هم می‌پیوندند، نقطه آغاز طراحان هتل بود.
CL3  بیان کرد: “این پروژه با قرار گرفتن در مکانی که امپراتوری باستانی ناوگان‌اش را برای ملاقات با مردم ارسال می‌کرد، از اهمیت جغرافیایی و تاریخی برخوردار است.”

طراحی داخلی هتل

گذشته دریانوردی این ناحیه نه تنها بر طراحی هشت آسمان خراشی تاثیر گذاشته است که مجموعه Raffles City Chongqing را تشکیل می‌دهند، که دارای صفحاتی بادبان مانند هستند، بلکه بر طراحی داخلی‌شان هم تاثیرگذار بوده است.
شرکت CL3 پس از همکاری با مصدی صفدی معمار از گروه Safdie Architects بر روی پروژه Marina Bay Sands برای طراحی این پروژه انتخاب شد، و فضاهای اصلی هتل و همچنین لابی مسکونی و مناطق اشتراکی پنج برج را طراحی کرد.

طراحی داخلی هتل

این استودیو همچنین مسئولیت طراحی کلوپ مسکونی داخل پل هوایی کریستال را برعهده داشت که چهار برج را به هم وصل می‌کند.
پذیرایی بزرگ هتل Intercontinental Chongqing Raffles City در طبقه ۴۲ و در پل هوایی واقع شده است و با میز پیشخوانی به شکل بدنه یک کشتی که با وسیله روشنایی به همان شکل تکمیل شده است، به تم دریانوردی طراحی احترام گذاشته‌اند.

طراحی داخلی هتل

این استودیو گفت: “در ظاهر طراحی، از تکرار موج آب هنگام قایقرانی در رودخانه استفاده شده است.” همچنین در قسمت پذیرش پل هوایی با نگاره‌ها و صنایع دستی چینی با مضمون دریانوردی تزئین شده است.
در قسمت ورودی لابی، CL3 نقاشی‌هایی از کشتی‌های سنتی با سبکی خاص به دیوارهای آینه‌ای آسانسورها اضافه کرد.

طراحی داخلی هتل

سالن لابی طوری طراحی شد تا “منظره‌ای کوهستانی در آسمان” ایجاد کند و همچنین با گیاهان در زیر گنبد قوسی شکل پر شده است.
این منظره از همه جای پل هوایی که آسمان‌خراش‌ها را به هم وصل می‌کند، قابل مشاهده است و به بازدید‌کنندگان این اجازه را می‌دهد که از روی صندلی‌های پاکت‌نامه‌ای و موجی شکل از جنس چوب روشن، از این منظره لذت ببرند.

طراحی داخلی هتل

برای طراحی داخلی اتاق‌های هتل، این استودیو از ترکیب چوب کم رنگ به رنگ‌های بژ و کرم با دیوار‌های انحنادار  استفاده کرده است.
CL3 افزود: “الهامات گرفته شده از کشتی‌های دریانوردی معاصر بسیار لوکس را می‌توانید در طراحی محیط، انتخاب مبلمان، نازک‌کاری‌ها و اتاق‌های مهمان مشاهده کنید.”

طراحی داخلی هتل

تم دریانوردی در رستوران جینگ که دارای کف سنگی تیره و جزئیاتی به رنگ آبی طاووسی است، کمتر دیده می‌شود.
پیشخوان متمایز بار، که مهمانان می‌توانند بنشینند و غذا بخورند، با راه‌راه‌هایی آبی-طوسی (از عبارت bright blue اینجا استفاده شده است)، آبی روشن و سفید تزیین شده است که باعث می‌شود ته‌رنگ آبی بقیه وسایل فضا را بیشتر نمایان بکند.

CL3 همچنین طراحی بعضی از مناطق مسکونی این مجموعه را هم بر عهده داشته است، از جمله کلوپ مسکونی داخل خود پل هوایی کریستال که استخر، سالن بدنسازی و اسپا و همچنین اتاق‌هایی خصوصی در خود جای داده است.
این استودیو بیان کرده است: “صندلی‌هایی حصیری با تودوزی آبی، استخر را احاطه کرده‌اند که طراحی مدرن و رنگ‌های روشن‌شان نمایانگر ریتم زندگی شهری است.”

طراحی داخلی هتل

CL3 در سال ۱۹۹۲ تأسیس شد. این استودیو در هنگ کنگ مستقر است اما دفاتر دیگری در شنژن، پکن و شانگهای هم دارا می‌باشد.
عکاسی توسط Feng Shao انجام شده است.

اطلاعات پروژه
کارفرما: Capitaland
نام پروژه: Intercontinental Chongqing Raffles City
مکان پروژه: جاده No. 2 Changjiang Binjiang، منطقه Yuzhong، چونگ کینگ، چین ۴۰۰۰۱۰
زمان اتمام ساخت: ۲۰۲۰
شرکت طراحی داخلی: CL3 Architects
تیم طراحی داخلی: ویلیام لیم، جین آرنت، سیمون هو، جون تسه، کترین تیس
شرکت طراحی معماری: Safdie Architects

برای دیدن منبع مطلب اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − هشت =