استفاده از المان‌های موسیقی در طراحی داخلی سینما شانگهای

604

سیم‌ آلات موسیقی منبع الهام برای نورپردازی‌های عمودی و قفسه‌های کتاب این لابی سینما و کتاب‌فروشی شد که توسط پالس آن (Pulse On) استودیویی مستقر در هنگ‌کنگ برای سایتی در مرکز خرید پلازا بینگو (Bingo Plaza) شانگهای ایجاد شده بود.
پالس آن، که بخشی از شرکت One Plus به ریاست ویرجینیا لونگ (Virginia Lung) و آژاکس لا (Ajax Law) است، تمام فضاهای مشترک و سالن های نمایش را برای اس‌اف‌سی شنگینگ (SFC Shangying) سینما لوکس طراحی کرد.

طراحی داخلی سینما

در طراحی داخلی این سینما، از طرحی که دائماً تکرار می‌شود استفاده شده است که بر اساس سیم‌های موجود در بسیاری از آلات موسیقی است.
جشن موسیقی با هدف برجسته کردن نقش تعیین‌کننده یک موسیقی خوب در فیلم‌سازی و همچنین ارجاع به استفاده از یک کاراکتر چینی به معنی “پیانو” در نام این مرکز خرید است.

طراحی داخلی سینما

شرکت پالس آن درباره‌ی این طرح اظهار کرده است: “این دو عنصر با هم کار کردند و ما را به استفاده از “تارها” به عنوان تم طراحی این پروژه ترغیب کردند، با این امید که این طراحی سینما اثری کلاسیک جاودان دیگری مثل فیلمی حماسی با موسیقی مهیج را ایجاد کند.”
لابی سینما شامل چندین المان است که برای نمایش سیم‌های ساز در نظر گرفته شده است، از جمله تخته‌های باریک فلزی که به صورت عمودی از سقف تا زمین امتداد پیدا کرده‌اند.

طراحی داخلی سینما

این فضا همچنین یک کتابفروشی را درخود گنجانده است که به عادات دانشمندان باستانی اشاره دارد که اوقات فراغت خود را با نواختن موسیقی و مطالعه در فضاهایی آرامش‌بخش می گذرانند.
در قسمت کتابفروشی، در قسمت پایینی قاب‌های فلزی سه لایه قفسه‌بندی وجود دارد. صفحه‌های نمایشی موجود در حد فاصل لابی و راهروی منتهی به سالن‌های نمایش، طراحی قفسه‌ها را منعکس می‌کنند.
طلایی متالیکی که اکثر دیوارها را پوشانده است، ظاهری یکپارچه به فضا بخشیده است که به آرامش‌بخش بودن و تامل‌برانگیز بودن آن کمک می‌کند.
طراحان افزودند: «ما می‌خواستیم فضای استراحت ذن را با ترکیب «تار» و «کتاب» برای مهمانان ایجاد کنیم. همه این‌ها حاصل سادگی و خلوص خطوط طراحی است، و اینکه از رنگ‌های متضاد استفاده نشده است.”

طراحی داخلی سینما

از نورپردازی یکپارچه برای برجسته کردن ریتم منظم پانل‌ها، و ایجاد کنتراست بین نور و سایه استفاده شده است تا به جذابیت بصری فضا بیافزایند.
از ترکیب دو نوع سنگ مختلف با هم استفاده شده است و کفپوش را تشکیل داده است، که الگویی از عناصر متقاطع عمود بر هم دارند و مکمل وسایل روشنایی سفارشی است.

طراحی داخلی سینما

یک بلیط فروشی و غرفه تنقلات در یک طرف لابی و کتابفروشی در طرف دیگر آن قرار دارد. صندلی‌های راحتی، میزها و گوشه‌های مطالعه، به مشتریان امکان انتخاب مکانی برای استراحت را می‌دهند.
سالن‌های نمایش هم از طرح «تارها» استفاده کردند که به روش‌های مختلف در لامپ‌های معلق، چراغ‌های دیوارکوب‌ و کف‌پوش‌های طرح‌دار سالن اعمال شده‌اند.

طراحی داخلی سینما

در سالن بزرگ IMAX (سیستمی انحصاری از دوربین‌های با وضوح بالا، فرمت‌ها و پروژکتورهای فیلم و سالن‌هایی است که به داشتن صفحه‌نمایش‌های بسیار بزرگ با نسبت ابعاد بلند و صندلی‌های شیب‌دار معروف هستند.) سینما، عناصر نورپردازی از سقف در ارتفاع‌های مختلف آویزان شده‌اند، و نرده محافظی که در جلوی فضا قرار گرفته است یک المان ریسمان‌مانند دیگر اضافه می‌کند.
شرکت پالس آن در سال ۲۰۰۴ توسط ویرجینیا لونگ، با آژاکس لا به عنوان مدیر طراحی آن تاسیس شد. این شرکت عمدتاً در بخش تجاری فعالیت می‌کند و برای سینماها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، دفاتر فروش و کلاپ‌ها طراحی می‌کند.

طراحی داخلی سینماطراحی داخلی سینمابرای دیدن منبع مطلب اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + دوازده =