طراحی داخلی اسپا Infinity Wellbeing در بانکوک

1,082

از داخل اتاق‌های درمان اسپا (باشگاه ورزشی مجهز به سونا و استخر و جکوزی) Infinity Wellbeing که استودیوی معماری Space Popular، در سوخومویت (Sukhumvit) بانکوک با رنگ‌های سبز و سفید طراحی کرده است، فضایی گرمسیری را می‌شود مشاهده کرد.

و اسپا Infinity Wellbeing در ساختمانی واقع در یکی از خیابان‌های فرعی، که از جاده اصلی سوخومویت منشعب شده است، واقع شده است.
در ورودی اسپا باغی دلچسب که از درختان خون سیاووشان (dragon tree) و نخل‌هایی با ساقه‌هایی قرمز (lipstick palm) پر شده است، قرار داده شده است که Space Popular استفاده کرد تا تاثیر مغازه‌ها، فروشندگان مواد غذایی و آسمان خراش‌هایی که در اطراف این باشگاه قرار دارند را خنثی کند.

طراحی داخلی اسپا

در تصویربالا باغی که ورودی این اسپا را احاطه کرده است، مشاهده می‌کنید. و در تصویر اول یکی از اتاق‌های درمان اسپا را می‌بینید.
لارا لزمس (Lara Lesmes) و فردریک هلبرگ (Fredrik Hellberg)، بنیانگذاران این استودیو گفته‌اند: “طراحی توالی ورود و خروج احتمالا چالش برانگیزترین عنصر طراحی این پروژه بود زیرا حال‌ و هوای داخل اسپا با فضای پر رفت‌ و‌ آمد خیابان در بانکوک کاملا در تضاد بود.”

طراحی داخلی اسپا

پیشخوان اسپا با رنگ‌های آرامش‌بخش سبز و سفید طراحی شده است.
گیاهان برگ‌دار استفاده شده علاوه بر زیبایی بصری، به مخفی ماندن فضای داخل اسپا کمک می‌کنند، جایی که استودیو با استفاده از پالت رنگی آرام سفید و سبز پاستیلی، جو آرامش‌بخش را ادامه داده است.
لزمس و هلبرگ بعد از پیدا کردن سنگ مرمری محلی با رنگ سبز، بهشان الهام شد تا از این رنگ استفاده کنند.

طراحی داخلی اسپا

صندلی‌هایی که در اسپا شده‌اند بخشی از جدیدترین مجموعه مبلمان طراحی Space Popular هستند.
در مرکز ناحیه‌ی پذیرش، میز پیشخوانی خیاره‌دار (fluted) به رنگ سفید قرار دارد. در پیرامون فضا پرده‌هایی سفید و ظریف آویزان شدند که به عنوان پس‌زمینه برای محل نشستن مشتریان عمل می‌کنند.
صندلی‌های دسته‌دار راحتی، صندلی‌های لمیده و چهارپایه‌های مدل باری که استفاده شده‌اند، همگی از آخرین طراحی‌های مبلمان Space Popular از مجموعه The Second Collection هستند. هر محصول از چارچوبی با لوله‌های توخالی به رنگ نعناعی و تودوزی “آبی نفتی” تشکیل شده است.

طراحی داخلی اسپا

طراحی داخلی اسپا

نورگیرهایی چوبی به رنگ نعناعی دو طرف راهروهای اسپا را فرا می‌گیرند.
پایه‌هایی توخالی و سبز هم زیر میزهای جانبی بالا سنگی که در سراسر اتاق پخش هستند، قرار داده شده‌اند که اینها هم بخشی از مجموعه دوم (Second Collection) هستند.
شبکه‌ای مسی که در سرتاسر سقف با نور پس‌زمینه (backlit) پذیرش عبور می‌کند‌، رنگی متضاد پالت رنگی غالب ارائه می‌دهد. شاخه‌هایی از این شبکه به سمت پایین می‌آیند و لامپ‌های بالای نشیمن‌گاه‌ها را تشکیل می‌دهند.

طراحی داخلی اسپا

طراحی داخلی اسپا

روشویی‌های کمدی ترازو (نوعی موزاییک سیمانی طرح مرمر) سبز هم در اتاق‌های درمان اسپا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
راهروها که در دو طرف خود نورگیرهای چوبی نعناعی دارند، به اتاق‎های درمان سفید Infinity Wellbeing منتهی می‌شوند. و بیشترشان روشویی کمدی و خود کاسه روشویی ساخته شده از ترازو سبز در خود جای داده‌اند.
اتاق‌های ماساژ رو به فضای سبز اسپا پالت رنگی متفاوت‌تری دارند، دیوارها با پانل‌های صوتی کله‌غازی پوشیده شده‌اند، در حالی که از فوم بسته‌بندی برای ایجاد سقف صندوقه‌بندی استفاده شده است. Space Popular بیان کرده است که از همان ابتدای پروژه، می‌خواستند مصالح گران و ارزان را به این شکل کنار هم قرار بدهند.
این استودیو توضیح داد: “این تضادی است که اغلب همه جای بانکوک دیده می‌شود، و علی‌رغم تجملات فراوان، توانسته است از طریق بازار و فرهنگ غذاهای خیابانی‌اش، چابکی و ابتکار خود را حفظ کند.”

طراحی داخلی اسپا

نوع دوم اتاق‌های ماساژ اسپا دید نزدیک به فضای سبز دارند.
فقط یکی از اتاق‌های درمان، که دیوارهای صورتی شنی دارد، از پالت رنگی غالب اکثر قسمت‌های اسپا دوری کرده است. و همچنین دارای سقفی طبقه‌طبقه‌ای چشمگیر است که مثل زیگورات به سمت بالا می‌رود.
Space Popular اضافه کرد: “این اتاق به دلیل محل قرارگیری‌اش محدودیت‌های خاصی داشت و اینکه دید به فضای سبز نداشت بنابراین تصمیم گرفتیم برای آن یک طراحی منحصر به فرد ایجاد کنیم.”

طراحی داخلی اسپا

سقف طبقه‌طبقه این اتاق، نقطه کانونی فضا است.
این دومین شعبه‌ای است که این استودیو برای این شرکت اسپا طراحی کرده است. اولین شعبه، که فط عنوان Infinity را داشت، در سال ۲۰۱۷ تکمیل شد. این شعبه در منطقه بنگ راک (Bang Rak) بانکوک واقع شده است، و یک جفت مغازه سنتی تایلند را اختصاص داده است.
عکاسی توسط وایسن تونگتونیا (Wison Tungthunya) انجام شده است.

طراحی داخلی اسپا

برای دیدن منبع مطلب اینجا کلیک کنید.

2 نظرات
  1. الناز می گوید

    سلام خانم مجتهدی من سایت شما رو میخونم مطالبتون تازه هست فقط مطالب سایت کمه برای یک دفتر معماری چه دیزاینی پیشنهاد میدید؟

    1. کیمیا مجتهدی می گوید

      سلام و سپاس بابت نظرتون بله در نظر دارم وقت بیشتری برای سایت بذارم تا مطالب هم سریعتر بتونم انتشار بدم. یکی یا دوتا مطلب درباره طراحی داخلی استودیو طراحی منتشر کردم ولی برای تنوع بیشتر در برنامه‌ام خواهم گذاشت که مطالب مربوطه بیشتر منتشر کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =